وضعیت استفاده از تور‌های مسافرتی بعد از کاهش محدودیت‌ها چطور است؟

با کاهش محدودیت‌های بهداشتی از تعطیلات عید فطر، دفاتر خدمات مسافرتی اجازه برگزاری تور‌های سفر را به طور محدود دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مجید فرقانی سخن‌گوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی با اشاره به آمارسفر‌های تعطیلات عید فطر گفت: بعد از قرنطینه و اعمال محدودیت‌های بهداشتی، طبیعی بود که بسیاری از مردم بخواهند سفر کنند، اما این به معنی استفاده از بسته‌های تور‌های مسافرتی نبود و ما تغییر محسوسی را حس نکردیم.

او ادامه داد: اوایل خردادماه با برداشتن محدودیت‌های سفر به کیش، تور‌هایی به این مقصد به اجرا گذاشته شد، اما با توفیق چندانی همراه نبود و علت آن، رفتار محافظه کارانه مسافران بود. در شرایط کنونی نیز هنوز آن سطح از اعتماد برای بهره‌مندی از خدمات تور‌های عمومی مسافرتی ایجاد نشده است.


سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به مقاصد گردشگری فعلی که آژانس‌های مسافرتی در حال برنامه‌ریزی آن هستند اشاره کرد و افزود: در حال حاضر، علاوه بر جزیره کیش، مقاصدی از جمله شمال، قشم و اصفهان هم متقاضیانی دارد و همکاران ما در حال برنامه‌ریزی هستند. به‌عنوان نمونه، تاکنون سه آژانس بسته‌های اصلی مسافرتی خود برای تعطیلات آخر هفته را روی شمال آماده کرده‌اند.

فرقانی قیمت‌های اعلام شده تور‌های مسافرتی را بسیار ارزان دانست و بیان کرد: در مقایسه با تعطیلات پارسال که طولانی‌تر نیز بود، قیمت تور‌ها کاهش زیادی داشته است و شرایط برای یک سفر اقتصادی مهیاست.

او به بازگشایی حرم مطهر رضوی و ۲۴ ساعته شدن زیارت در مشهد اشاره و تصریح کرد: شرایط گردشگری مشهد، رابطه مستقیمی با حضور زائر دارد و یکی از علل آسیب‌های اخیر ما بسته بودن حرم بود، با این حال و باتوجه به بازگشایی مجدد حرم مطهر، می‌توان امیدوار بود که بازار تأسیسات گردشگری مشهد دوباره رونق بگیرد. البته باید منتظر تعطیلات تابستانی بود تا خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند هم برنامه‌ریزی سفر انجام دهند.

منبع: شهرآرا

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.