واکنش ستاره فرمول یک به کشته شدن مرد سیاه‌پوست آمریکایی

قهرمان فرمول یک جهان از سکوت اهالی اتومبیل‌رانی نسبت به قتل مرد سیاه پوست غیر مسلح، توسط افسر پلیس آمریکا انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، لوئیس همیلتون قهرمان مسابقات اتومبیل رانی فرمول یک جهان از اهالی ورزش به دلیل سکوت در برابر قتل جورج فلوید، مرد سیاه پوست غیر مسلحی که توسط یک پلیس سفید پوست آمریکایی کشته شد، انتقاد کرد.

مرگ فلوید در میناپولیس موجی از خشم و اعتراضات مردم را درپی داشت و آن‌ها با هجوم به خیابان‌های آمریکا اعتراض خود را نسبت به این فاجعه انسانی خشونت بار، نشان دادند.

راننده تیم مرسدس در این مورد گفت: من افرادی را می‌بینم که بی توجه و ساکت هستند، برخی با اینکه جزو ستارگان محسوب می‌شوند، اما در مورد این بی عدالتی ساکت هستند. هیچ واکنشی از طرف هیچ کدام از اهالی اتومبیل رانی دریافت نکردم که البته این رشته یک ورزش سفید تحت سلطه است و من یکی از معدود افراد رنگی هستم.

او ادامه داد: من البته تنها کنار افرادی که اعتراض مسالمت آمیز انجام می‌دهند، ایستاده ام و کسانی که آشوب‌های خشونت آمیز نشان داده اند را قبول ندارم.

دانیل ریکیاردو که در پایان فصل به تیم مک لارن خواهد رفت، از مرگ فلوید به عنوان یک ننگ یاد کرد و خواستار وحدت در برابر نژادپرستی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار