اینستاگرامی ها، مراقب هکر‌های کلاهبردار باشید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از کاربران اینستاگرام خواست مراقب هکر‌های کلاهبردار باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شگرد جدید کلاهبرداران با دسترسی غیرمجاز به اکانت اینستاگرام و درخواست مالی از دنبال کننده‌ها خبر داد.

سرهنگ آنقی افزود: با توجه به فعال‌سازی رمز یک‌بار مصرف از دی‌ماه سال گذشته، زمینه برداشت غیرمجاز و هک حساب کاربری افراد کاهش چشمگیری داشته و کلاهبرداران سایبری با شگرد‌های مجرمانه جدیدی در زمینه کلاهبرداری از افراد برنامه ریزی دارند.

او اضافه کرد: در پایش‌های اخیر در فضای مجازی، در برخی موارد، مجرمان سایبری پس از دسترسی غیرمجاز به اینستاگرام و هک کردن اکانت افراد با دنبال کننده‌های آن‌ها ارتباط برقرار کرده و با طرح این موضوع که نیاز مبرم به پول دارد، از آن‌ها تقاضای وجه نقد می‌کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: دسترسی به رمز عبور اکانت اینستاگرام شما به معنای افشای بخش مهمی از اطلاعات حریم خصوصی و اطلاعات محرمانه شما بوده، به همین دلیل انتخاب یک رمز عبور صحیح و با امنیت بالا بسیار مهم است تا هکر‌ها یا افراد سودجو دسترسی مستقیمی به اکانت شما نداشته باشند.

او ادامه داد: متأسفانه کاربران زیادی در هنگام انتخاب یک رمز عبور از اطلاعات شخصیتی خود استفاده می‌کنند که ردیابی و یا حدس زدن این اطلاعات توسط هکر‌ها و حتی افراد عادی بسیار آسان است بنابراین ضروری است که در انتخاب یک رمز عبور قوی به شاخصه هایی، چون استفاده از حداقل ۸ حرف یا بیشتر، حروف بزرگ و کوچک و اعداد و علامت‌ها استفاده شود.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: کاربران شبکه‌های اجتماعی دقت داشته باشند با توجه به شخصیت و موقعیت اجتماعی و مالی آن‌ها ممکن است افرادی با سوءاستفاده از نام و هویت جعلی شما و با راه‌اندازی صفحات مشابه یا دسترسی غیرمجاز، اقدام به کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه بزنند، در این خصوص با ارتقاء امنیت شبکه‌های اجتماعی خود همچون فعال سازی رمز دوم در حریم خصوصی از این‌گونه کلاه‌برداری‌ها پیشگیری کنند.

او از کاربران خواست در فضای مجازی به هویت‌های کاذب اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو با هویت‌های جعلی و برای مقاصد خاص مثل کلاهبرداری و سایر اقدامات مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با کاربران اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان بیان کرد: کاربران فضای مجازی در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس باما اعلام کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.