گام مثبت بندر چابهار جهت حفظ منافع آیندگان از سواحل

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به منظور حفظ حق و منافع آیندگان از سواحل استان، طرح تدقیق مدیریت یکپارچه سواحل استان را در دستور کار قرار داده است.

عباس آذرپیکان معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: مرحله اول مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی از سال ۸۴ تا ۹۰ توسط سازمان بنادر با همکاری ۱۶ نهاد و وزارتخانه انجام شد.

او ادامه داد: این مطالعات پس از انجام مراحل تصویب در سازمان بنادر، شهریور ۹۱ در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب و به استانداران ساحلی به عنوان یک مرجع جهت استفاده در تصمیم گیری‌ها و اقدام‌های مربوط به سواحل ابلاغ شد.

معاون فنی و مهندسی بنادر و دریانوردی استان با بیان این که یکی از وظایفی که در این مصوبه به سازمان بنادر محول شد، تدقیق و بررسی جزئی مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بود، اذعان کرد: در همین راستا از اواخر سال گذشته در جهت تدقیق این مطالعات، از ظرفیت مشاوران متخصص استفاده شد.

او افزود: خروجی این مطالعات نقشه‌هایی است که کاربری اراضی در نوار ساحلی را مشخص نموده و امکان مکان نمایی و واگذاری بهینه‌ترین اراضی جهت احداث کارخانه‌های فرآوری را میسر می‌سازد به گونه‌ای که هیچگونه مغایرتی با توزیع یکنواخت جمعیت و منابع زیستی وجود نداشته باشد.

آذرپیکان گفت: مشاور جهت تدقیق طرح ملی ICZM یا مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان نیز انتخاب شده و مطالعات آن در حال انجام است که انتظار می‌رود همه ارگان‌های متولی در سیستان و بلوچستان در خصوص انجام مطالعات این طرح با مشاور همکاری و هماهنگی لازم را بعمل آورند.

او  بیان کرد: در همین راستا دوازدهمین جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار و با حضور مدیرکل مهندسی سواحل سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد.

این مقام مسئول هدف از تشکیل این کمیته را هماهنگی بین ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی که در بخش ساحلی فعالیت دارند اعلام و اذعان کرد: در این نشست موضوع مکان نمایی پروژه‌های گردشگری در سواحل استان و پروژه شهرداری بندر چابهار مورد بررسی قرار گرفت.

آذرپیکان افزود: طبق دستور استاندار دستگاه‌های اجرایی باید علاوه بر توجه به قانون مداری، موارد مطروحه در حوزه سواحل را در کارگروه مدیریت سواحل استان بررسی و حل و فصل نمایند.


بیشتر بخوانید:   کسب رتبه نخست بندر چابهار در عملکرد بودجه سرمایه ای بنادر کشور

جهان متاثر از کرونا؛ رونق تجارت و اشتغال در بندر چابهار


او  با اشاره به تقدیر استاندار از عملکرد خوب بندر چابهار از تخلیه و بارگیری کالا، ادامه داد: کمیته سواحل، یکی از کمیته‌های راهبردی مهم جهت هماهنگی بین بخشی است که جلسات آن منظم و به صورت شفاف برگزار می‌شود.

انتهای پیام./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار