نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا در دستان نویسنده همدانی

نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا به بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب «گلستان یازدهم» از همدان اهدا شد.

نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا در دستان نویسنده همدانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالحمید قره داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر و معاون حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: استان همدان با حضور نویسندگان شاخص و توانمند، مهد ادبیات پایداری کشور است و رهبر معظم انقلاب نیز به چند عنوان از کتاب‌های این استان توجه داشته اند و بر آن‌ها تقریظ زده اند.

قره داغی به توجه ویژه انتشارات سوره مهر به ادبیات پایداری و انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۷۰۰ عنوان کتاب در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از سوی انتشارت سوره مهر حوزه هنری به چاپ رسیده است.

او به ترجمه آثار پایداری و دفاع مقدس به زبان‌های مختلف ازجمله روسی، عربی، انگلیسی اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۹۸ ترجمه روسی کتاب گلستان یازدهم خاطرات زهرا پناهی روا، همسر سردار شهید علی چیت‌سازیان که مورد تقریظ و تجلیل رهبر انقلاب نیز بوده است در جشنواره ادبی اوراسیا در بخش مستند نگاری حائز نشان طلا شد.

مدیرعامل انتشارات سوره مهر حوزه هنری انقلاب اسلامی بابیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور نمایشگاه کتاب امسال برگزار نمی‌شود افزود: تور مجازی نمایشگاه کتاب آماده شده است که در این رویداد فرهنگی، فرصتی برابر برای همه علاقمندان به مطالعه و خرید کتاب‌های جدید در سراسر کشور با امتیازات ویژه فراهم خواهد شد.

نویسنده کتاب گلستان یازدهم و برنده نشان طلایی جایزه ادبی اوراسیا هم گفت: وقتی هنر خلق می‌شود مالکیت آن متعلق به همه مردم جهان است و امروز ادبیات ما مرز‌های را درنوردیده و به سمت جهانی شدن حرکت می‌کند.

بهناز ضرابی زاده تلاش‌ها و همکاری انتشارات سوره مهر حوزه هنری در کسب نشان طلای اوراسیا را مهم و تأثیرگذار دانست.

پیش از این دو کتاب مردگان باغ سبزف نوشته محمدرضا بایرامی و سه کاهن اثر مجید قیصری این جایزه را دریافت کرده‌اند و «گلستان یازدهم» که نسخه فارسی آن را انتشارات سوره مهر منتشر کرده سومین اثری است که موفق به دریافت این جایزه ادبی می‌شود.

آیین پایانی جشنواره ادبی اوراسیا، شهریورماه ۹۸ در مسکو برگزار شد و ناشر روسی که ترجمه کتاب «گلستان یازدهم» را منتشر کرده بود، به نمایندگی از نویسنده، جایزه را دریافت کرد انتشارات سوره مهر پس از اخذ نشان اوراسیا از روسیه این جایزه ارزشمند را روز گذشته طی مراسمی در استان همدان به نویسنده اهدا کرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.