کارت هوشمند ملی تولید داخل صادر می شود

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : کارت هوشمند ملی تولید داخل به زودی برای همه درخواست کنندگان صادر می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ صادق خدادادی مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه گفت : کل واجدین شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه، یعنی افرادی ۱۵ سال به بالا، یک میلیون و ۶۲۹ هزار و ۷۳۷ نفر است.

او گفت : تا کنون یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۹۸۵ نفر درخواست کارت هوشمند را تکمیل و تحویل ثبت احوال داده‌اند.

این مسئول با اشاره اینکه صدور کارت هوشمند ملی به تدریج در حال انجام است، افزود: به علت تحریم‌ها هم اکنون یک شرکت ایرانی کار صدور این کارت را برعهده گرفته و به زودی برای تمامی درخواست کنندگان کارت صادر خواهد شد.

خدادادی گفت: در حال حاضر ۶ هزار و ۸۸۳ کارت صادر شده نیز در مراکز ثبت احوال استان موجود است که صاحبان آن‌ها برای دریافتشان مراجعه نکردند.

او ادامه داد: در حال حاضر کارت‌های ملی سابق فاقد اعتبار است و این افراد برای انجام کار‌های مختلف از جمله ثبت نام در مراکز مختلف، کار‌های بانکی و… نیازمند کارت هوشمند ملی و یا رسید تحویل مدارک کارت ملی هوشمند هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه افزود: قرار است در آینده نیز کاربرد‌های دیگری به کارت هوشمند ملی اضافه شود و تجمیع برخی کارت‌ها در این یک کارت انجام شود.

خدادادی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۶۶ ولادت در استان کرمانشاه به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۱/۳ کاهش داشته است.

این مسئول افزود: از مجموع ولادت‌های ثبت شده سال گذشته در استان کرمانشاه ۱۳ هزار و ۹۴۵ مورد معادل ۵۲/۵ درصد پسر و ۱۲ هزار و ۶۲۱ مورد معادل ۴۷/۵ درصد دختر است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار