از وظیفه شناسی پلیس تا کشف کالای قاچاق در یزد

مهمترین بسته حوادث استان یزد را در سایت باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، یکی از ماموران پرتلاش کلانتری ۱۲ شهرستان یزد در حین ماموریت پس از پیدا کردن کیف یکی از شهروندان، آن را به صاحبش برگرداند.

سرهنگ سید علی جداری رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: یکی از ماموران زحمت کش کلانتری ۱۲ شهرستان یزد هنگام انجام وظیفه متوجه یک عدد کیف زنانه می‌شود که در کنار خیابان افتاده، بنابراین آن را برداشته و محتویات داخل آن را بازرسی می‌کند.

او افزود: این مامور وظیفه شناس ستوانسوم داود کهدویی، پس از اطلاع از محتویات داخل کیف بلافاصله موضوع را با فرمانده مستقیم خود در میان گذاشته و با هماهنگی‌های صورت گرفته در تماس با صاحب کیف از وی می‌خواهد جهت تحویل مدارک به کلانتری مراجعه کند.

سرهنگ جداری گفت: در داخل کیف پیدا شده علاوه بر مدارک شناسایی دو قطعه کارت بانکی، یک رشته زنجیر طلا و ۲ میلیون و ۵۰ هزار ریال وجه نقد موجود بود که به همراه محتویات آن تحویل صاحب آن شد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی استان یزد در پایان با بیان اینکه صداقت و امانتداری در مسائل مادی و معنوی و ترویج این فرهنگ در آحاد جامعه امری ضروری است، عنوان کرد: به منظور ترویج فرهنگ خودکنترلی، ارتقاء صحت عمل و ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و الگوسازی رفتار‌های شایسته، از این همکار امانت دار تقدیر می‌شود.

دستگیری چهار خرده فروش مواد مخدر صنعتی در بافق

فرمانده انتظامی شهرستان بافق، گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق چهار نفر خرده فروش مواد مخدر صنعتی را دستگیر و از آن‌ها مقادیری شیشه و هروئین کشف کردند.

سرگرد شهرام طولابی نژاد، فرمانده انتظامی شهرستان بافق گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق در راستای اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان موادمخدر و طرح ارتقاء امنیت اجتماعی از خرید و فروش موادمخدر توسط فردی در یکی از محلات شهربافق مطلع شدند.

او افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر بافق با اعزام به محل موفق شدند چهار نفر را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: از افراد دستگیر شده مقادیری موادمخدر شیشه و هروئین (۶۵ گرم شیشه و ۸۵ سانت هروئین) کشف شد که در این خصوص پرونده تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری اعضای یک شرکت هرمی در اردکان

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: چهار عضو یک شرکت هرمی در شهرستان اردکان شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ سید رضا صادقیان فرمانده انتظامی شهرستان اردکان گفت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی در شهرستان اردکان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که اعضای این باند با اجاره یک واحد صنفی در شهر اردکان، در حال عضوگیری هستند.

او بیان کرد: پس از شناسایی محل فعالیت این شرکت، ماموران پلیس اطلاعات با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه چهار نفر از سرشاخه‌های اصلی را دستگیر و در بازرسی از محل، تعدادی اجناس مورد معامله و همچنین ابزار تبلیغات شرکت کشف کردند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات پلیس، پرونده قضایی در این خصوص تشکیل و متهمان حسب دستور مقام قضایی با صدور قرار روانه زندان شدند.

سرهنگ صادقیان ادامه داد: تبلیغات گسترده و فعالیت سرشاخه‌های اصلی این شرکت در فضای مجازی و از سویی قانونی جلوه دادن فعالیت این شرکت، باعث جذب و گرایش جوانان در این شرکت شده و بررسی ها، نشان از افزایش عضویت و ورود ناآگاهانه افراد مختلف به این شرکت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان در پایان ضمن اشاره به فعالیت غیرقانونی این شرکت گفت: شهروندان هر گونه اطلاعات و اخبار در خصوص فعالیت این شرکت‌ها را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

کشف دو میلیارد و ۷۸۰میلیون ریال کالای قاچاق در یزد

سرهنگ محمد حسن کارگر ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاق کالا و ارز، گفت: در راستای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی با تشدید کنترل بر خودرو‌های عبوری موفق به شناسایی و توقیف دستگاه تریلر حامل کالای قاچاق شدند.

سرهنگ کارگر افزود: در بازرسی از این تریلر، ۱۱ هزار عدد آبمیوه آواکادو، سه هزار کیلو گرم تمر هندی و ۷۴۴ کیلوگرم میوه گلابی فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

او بیان کرد: کارشناسان ارزش کالا‌های قاچاق کشف شده را بالغ بر دو میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی استان یزد در پایان با بیان اینکه در این رابطه دو نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: پلیس با اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا با تمام توان با این پدیده شوم به صورت قاطع و قانونی برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.