صنعت قند و شکر نیاز اساسی کشور است

مدیرعامل کارخانه قند بیستون گفت : صنعت قند و شکر که نیاز اساسی کشور است نه تنها به سمت خودکفایی نمی‌رود بلکه با عدم تصمیم‌گیری به موقع و صحیح مسووُلان ذیربط با مشکل مواجه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن علی‌حسینی مدیرعامل کارخانه قند بیستون گفت : باوجود دستور اکید رهبر معظم انقلاب در سال جاری در خصوص توجه ویژه به تولید و دستور ایشان به دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی مبنی بر کمک و همکاری با تولیدکنندگان و استفاده ویژه از کل ظرفیت کشور برای تولید داخل، متاسفانه نه تنها به این موضوعات توجهی نمی‌شود بلکه با برخی از اقدامات ضربه بسزایی به تولیدکنندگان کشور وارد می‌شود.

او گفت : در سال جاری قیمت مصوب خرید چغندر قند با رشد بیش از ۵۱ درصدی روبرو شده در حالی که هزینه‌های انرژی با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبرو شده است.

او گفت: مطالبه حقآبه از آب منطقه‌ای با افزایش بیش از هزار درصد، افزایش هزینه‌های دستمزد، افزایش بی رویه هزینه‌های مربوط به خرید تجهیزات برای تعمیرات کارخانجات قند و شکر بخشی از مشکلات تولیدکنندگان این صنعت است.

مدیرعامل قند بیستون افزود: نکته قابل تامل این است که در حالی که بیش از ۴۰ روز از شروع فرآیند خرید محصول چغندر قند از کشاورزان کشت پاییزه می‌گذرد تاکنون قیمت مصوب فروش شکر توسط متولیان امر اعلام نشده و در صورتی که کارخانه‌ها محصول خود را به قیمت سال گذشته به فروش برسانند با زیان قابل توجه روبرو می‌شوند.

او ادامه داد: در صورت فروش نرفتن محصول، منابع لازم برای پرداخت مطالبات کشاورزان که زحمت زیادی برای کشت محصول خود کشیده اند، وجود نخواهد داشت.

او گفت: این در حالی است که اکنون حجم بسیار زیادی از شکر خام وارداتی که توسط تاجران به کشور وارد شده است موجود بوده و با قیمت بالای ۶ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

علی‌حسینی افزود: نکته قابل توجه دیگر از مشکلات کارخانجات تولید قند و شکر پرداخت نشدن مطالبات گذشته از دولت بابت یارانه تعلق گرفته می‌باشد که چندین سال است که بی نتیجه باقی مانده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار