معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عنوان کرد؛

نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه ساز غلبه بر موج اول شیوع کرونا

ستاری گفت: نوآوری‌های شرکت‌های دانش‌بنیان زمینه غلبه بر موج اول شیوع کرونا در کشور را فراهم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در حاشیه بازدید از مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع خبرنگاران  گفت: شرکت‌های دانش بنیان در کشور مرز پنج هزار شرکت را رد کرده است.

 او با بیان اینکه محور توسعه خراسان‌جنوبی می‌تواند اقتصاد دانش بنیان باشد، افزود: خراسان‌جنوبی سابقه کارآفرینی و دانشگاه‌های بسیار خوبی را دارد.

ستاری ادامه‌داد: شرکت‌های دانش‌بنیان وابسته به دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی نیز به سرعت می‌توانند رشد کرده و امیدواریم با همکاری و پیگیری‌های استاندار امکانات و تجهیزات بهتری در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: بررسی مشکلات مرکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند


معاون علمی و فناوری رئیس جمهور  با اشاره به اینکه اولویت دانشگاه‌های نسل ۳ و ۴ باید حل معضلات مردم باشد، افزود: مردم باید حس کنند که فعالیت‌های پژوهشی و افزایش دانشجویان و اعضای هیئت‌های علمی دانشگاهشان در بهبود شرایط آنان تأثیر دارد.

او گفت: بر این اساس اولویت دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی باید حل مسائل و مشکلات مردم استان باشد و این گونه می‌توانیم پایه یک اقتصاد دانش بنیان قوی داشته باشیم.

ستاری بیان‌کرد: در موضوع کرونا آن چیزی که باعث شد که بر موج اول شیوع کرونا غلبه کنیم حضور و نوآوری شرکت‌های برآمده از دل همین دانشگاه‌های کشور بود.

او ادامه‌داد: این موضوع باعث شد در همان روز‌های اول نیازی به واردات دارو و بسیاری از تجهیزات بیمارستانی و امکانات مورد نیاز بخش‌های icu نداشته باشیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید به زیر ساخت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان‌جنوبی کمک کنیم، گفت: علی‌رغم این مسئله وضعیت پارک علم و فناوری استان و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان با چند سال گذشته قابل مقایسه نیست.

ستاری با بیان اینکه در موضوع کرونا تسهیلات خوبی به شرکت‌های دانش بنیان متضرر از این امر و شرکت‌های فعال در این موضوع دادیم بیان کرد: قرارداد‌های مفصلی در موضوع تولید واکسن و دارو با این شرکت‌ها بسته‌ایم.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار