رفع تصرف بیش از ۵۸ هکتار از اراضی منابع طبیعی در استان یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: در ابتدای سال جاری در حوزه اراضی منابع طبیعی و ملی ۵۸ هکتار در استان یزد خلع ید شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: مبلغ برآورد شده میزان خلع ید از اراضی منابع طبیعی چهار میلیارد و ۸۹۹ میلیون و ۵۸۷ هزار ریال بوده که از متصرفین زمین خوار رفع تصرف شده است.

دهشیری با تأکید بر برخورد قاطع قضائی با متصرفان اراضی ملی افزود: متخلفان برابر موازین قانونی تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز، اراضی ملی که متعلق به عموم است از دستبرد متجاوزان و فرصت طلبان محفوظ خواهد ماند.

او در ادامه بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان دستگاه قضائی و سایر نهاد‌های مسئول در حوزه صیانت از اراضی تأکید کرد: در خصوص ساخت و ساز‌ها و تصرفات غیر مجاز در استان، تدابیر لازم اندیشیده شده است و بررسی نحوه واگذاری در دستور کار دستگاه قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد بیان کرد: نیروی انتظامی با تعامل با دستگاه قضا در برخورد با متصرفان غیر قانونی اراضی ملی و با اشراف اطلاعاتی و تلاش شبانه روزی در سطح جامعه اجازه فعالیت مجرمانه به قانون شکنان نباید دهد.

دهشیری با اشاره به اینکه حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع طبیعی اولویت مهم و اساسی مجموعه منابع طبیعی محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: عرصه‌های منابع طبیعی متعلق به تمامی نسل‌ها است، بر همین اساس حفاظت از این سرمایه‌های ملی وظیفه‌ای همگانی به شمار می‌رود.
او بر شدت برخورد با هر گونه دست اندازی و تصرف غیرقانونی به اراضی ملی و منابع طبیعی تاکید کرد و ابراز کرد: هر گونه دخل و تصرف اراضی ملی و دولتی و همچنین تغییر کاربری در اراضی کشاورزی تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد شدید و قاطعی صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان ضمن تاکید برمشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع رسانی مردمی امکان برخورد به موقع با متصرفان را فراهم می‌سازد و به همین منظور دستگاه قضائی استان یزد به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در این خصوص است.

در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی، مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار