مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی فراشبند

مدیر جهاد کشاورزی فراشبند از مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی فراشبند خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، بیژن نادرپور مدیر جهاد کشاورزی فراشبند اظهار کرد: شهرستان فراشبند به دلیل همجواری با استان بوشهر و نزدیکی به ساحل از خطوط مقدم هجوم ملخ در استان فارس است.

او ادامه داد: از آغاز هجوم ملخ صحرایی مهاجر به استان‌های جنوبی کشور در اول اسفند ماه برنامه پایش و دیده بانی برای شناسایی کانون‌های آلوده ملخ صحرایی از سوم اسفند ماه ۹۸ در حوزه این شهرستان به ویژه در مرز طولانی شهرستان با استان بوشهر آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی فراشبند تصریح کرد: با تدارک ادوات و امکانات مورد نیاز سمپاشی ملخ و با بهره گیری از تمام ظرفیت مدیریت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها و ادارات طی اسفند ماه گذشته و ۲ ماه اول امسال عملیات مبارزه با توده‌های جمعیت ملخ صحرایی در فاز مهاجر بالدار و پوره‌های نسل جدید با هدف قطع چرخه زندگی و از بین بردن این آفت خطرناک در سطح ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از مراتع شهرستان (بخش دهرم) با تلاش شبانه روزی کارشناسان جهاد کشاورزی با موفقیت انجام و هیچ گونه آسیبی به مراتع، باغات و مزارع وارد نشده است.

او افزود: هزینه‌های مبارزه با ملخ صحرایی بوسیله دولت تامین و مشارکت بهره برداران و کشاورزان در کاهش هزینه‌ها و کنترل ملخ صحرایی نقش قابل توجهی داشته باشد.

نادرپور بیان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود هجوم ملخ و مبارزه با آن تا تیر ماه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.