اعلام جرم علیه هفت واحد صنعتی و معدنی متخلف در شرق استان تهران

فریدی گفت: یک واحد فعال در زمینه شن و ماسه به دلیل استقرار نامناسب و ایجاد آلودگی محیط زیستی محکوم شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد فریدی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با بیان اینکه اعلام جرم علیه واحد موصوف و پیگیری‌های حقوقی از سال گذشته انجام شده بود، افزود: باتوجه به آلایندگی و تخلفات صورت گرفته توسط این واحد، حکم قطعی علیرغم اعتراضات متشاکی از سوی مرجع قضایی شهرستان صادر و ابلاغ شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند به پیگیری‌های مستمر این اداره که در نهایت منجر به صدور حکم محکومیت قطعی شد، اشاره داشت و خاطر نشان کرد: متصدی این واحد برابر رای صادره به شش ماه حبس تعزیری و جریمه نقدی محکوم شده است.

فریدی تصریح کرد: این اداره برابر گشت و پایش‌های شبانه روزی و مستمر، تمامی واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی مستقر در شهرستان را مورد پایش قرار داده و واحد‌هایی که بدون اتخاذ تمهیدات لازم، موجبات آلودگی زیست محیطی را فراهم آورده و پس از دریافت اخطاریه نسبت به بهبود و اصلاح عملکرد فعالیت خود اقدامی انجام نمی‌دهند، به مراجع قضایی معرفی و پرونده آن‌ها تا حصول نتیجه از سوی این اداره پیگیری می‌شود.

وی در پایان گفت: درحال حاضر نیز تعداد هفت پرونده حقوقی مربوط به تخلفات محیط زیستی مرتبط با صنایع و معادن با توجه به طرح دعوی از سوی این اداره از سوی مراجع قضایی شهرستان دماوند در حال رسیدگی است که احکام صادره پس از قطعیت اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار