مانور دور میزی کارگروه امداد و نجات در قزوین

مانور دور میزی کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش‌های همگانی با هدف تسریع امدادرسانی در حوادث برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دومین مرحله مانور دور میزی با حضور اعضای کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش‌های همگانی با طرح تدوین الگوی استاندارد امدادرسانی در حوادث و سوانح، چون زلزله شش و چهاردهم ریشتری با محور کرامت اجتماعی آسیب دیدگان و تاثیر آن بر ارائه خدمات مددکاری اجتماعی برگزار شد.

در این مانور اعضای کارگروه به ۸ تیم تقسیم شدند و هر تیم یک سناریوی امدادرسانی در هر شهر یا شهرستان ترسیم کرد.

در این سناریو‌ها مواردی از جمله میزان جمعیت، موقعیت جغرافیایی، برقراری مکان‌های ستاد‌های اصلی و فرعی، میزان بهره گیری از خدمات دستگاه‌ها و امکانات موجود در نظر گرفته شده بود.

بعد از یک ساعت وقت تعین شده هر گروه سناریو خود را ارائه داد و نقاط ضعف و قوت آن بررسی شد.

هاشمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین هدف از برگزاری این مانور‌ها را تسریع امدادرسانی بیان کرد و گفت: پارسال ۱۰ مرحله برای برگزاری مانور دور میزی برنامه ریزی و در همان سال اولین مرحله ان اجرا شد.

هاشمی افزود: در ارزیابی‌های انجام شده در حوادث مختلف یکی از مشکلات موجود در امدادرسانی نابسامانی موجود در کار و دادن خدمات است که این باعث می‌شود تا خدمات در مخاطب تاثیر گذار نباشد و همچنین میزان خدمات دهی طولانی شود.

او اضافه کرد: برای حل این مشکل داشتن یک سناریو استاندارد، بانک اطلاعاتی و ترسیم مکان‌های مناسب برای خدمات دهی ضروری است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: تدوین و طراحی یک الگوی استاندارد امدادرسانی به صورت علمی و کارشناسی از طریق دانشگاه در دست اجراست.

افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین هم گفت : برای ترسیع در امداد رسانی در حوزه سخت افزاری نیازمند به روز شدن تجهیزات هستیم .

افشاری ، بهره گیری از نیروی انسانی ، ارائه آموزش هاس تخصصی و عمومی و ایجاد یک وحدت و هماهنگی فرماندهی در عملیات ها را از دیگر موارد دانست که می تواند در روند خدمات دی و امداد رسانی کمک کند .

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.