دبیرستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا:

دچار عادی سازی کرونا نشوید

جمشیدی با بیان اینکه مردم دچار عادی سازی کرونا نشوند، گفت: گروه‌های آسیب پذیر مانند سالمندان در شهر حضور پیدا نکنند.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا جمشیدی، دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در گفتگو با برنامه سلام صبح بخیر "رادیو ایران" با اشاره به استفاده شهروندان از خودرو‌های شخصی در سطح شهر، اظهار کرد: خوشبختانه با عنایت خداوند، همکاری مردم و تصمیم گیری مسئولان کشور توانستیم به مرحله کنترل و مهار کرونا در بسیاری از شهر‌های کشور برسیم. طبق آمار مرگ و میر و بستری حاصل از کرونا هم کاهش پیدا کرده است.

او افزود: به دلیل مشکلات اقتصادی در کشور، ناچار به آغاز بازگشایی‌ها شدیم، اگر شهروندان عزیز پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند ما در ستاد ملی مقابله با کرونا مجبور به اعمال محدودیت‌های جدید می‌شویم.

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: یکی از گرفتاری‌های این روز‌های ما ترافیک در سطح شهر و تجمعات است. به همین دلیل مقرر شد که لغو اجرای طرح ترافیک را انجام دهیم؛ اگر طرح ترافیک برگردد موجب فشار به بخش عمومی حمل و نقل می‌شود.

جمشیدی تصریح کرد: در جلسه ستادملی کرونا مقرر شد که ظرف چند روز آینده تمامی مردم از ماسک استفاده کنند و فاصله مسافران برای استفاده از مترو افزایش یابد؛ البته انتظار ما این بود که با فرا رسیدن فصل تابستان مشکلات کاهش یابد، اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد.

او بیان کرد: برای افزایش ناوگان‌های عمومی هم شهرداری تدابیری اندیشیده تا در ساعات پیک، ترابری بیشتری فراهم کنند.

ظرفیت واگن‌های مترو افزایش نیابد، با مشکل مواجه می‌شویم

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: شهرداری برای ارائه خدمات در روز‌های کرونایی به هیچ وجه نگاه درآمدی نداشته است. اگر مسافران از ماسک استفاده نکنند، فاصله گذاری انجام نشود و ظرفیت واگن‌های مترو افزایش پیدا نکند؛ ممکن است دچار مشکل‌های بزرگی شویم.

جمشیدی گفت: ما به سلامت مردم فکر می‌کنیم و در این خصوص کوتاه نمی‌آییم. البته هرکس در بخش کاری خود استدلال شخصی و خاصی دارد؛ هرچه پیشگیری بیشتری شود، هزینه‌های آن اثرگذاری بهتری خواهند داشت.

او در پایان تصریح کرد: خواسته ما از مردم این است که دچار عادی سازی کرونا نشوند و گروه‌های آسیب پذیر همچون سالمندان در شهر حضور پیدا نکنند، زیرا تعداد مرگ و میر در جوانان بسیار کم است و سالمندان نیاز بیشتری به مراقبت دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار