مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

۵۳۰۰ خانوار نیازمند اردبیلی فاقد مسکن مناسب هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل فاقد مسکن هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در جلسه با رئیس شورای اسلامی استان اردبیل با اشاره به ضرورت ساخت مسکن برای مددجویان تحت حمایت که فاقد منزل مناسب هستند، گفت: تامین مسکن برای خانوار تحت حمایت که در منازل نامناسب زندگی می‌کنند امری ضروری است که امیدواریم با یاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خیران بتوانیم گام‌های موثرتری در این زمینه برداریم.

او به شناسایی ۵ هزار و ۳۰۰ خانوار تحت حمایت که فاقد مسکن مناسب هستند اشاره کرد و افزود: ساخت و خرید منزل مناسب برای این خانوار تحت حمایت در اولویت برنامه‌های کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد که می‌کوشیم تا پایان سال‌جاری اقدامات ارزنده‌ای را در این زمینه به انجام رسانیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه هم‌اکنون ۱۵۰۰ خانوار تحت حمایت در منازل استیجاری سکونت دارند، بیان کرد: متاسفانه بخش مهمی از هزینه‌های مددجویان تحت حمایت صرف پرداخت اجاره می‌شود که این مسئله مشکلات بسیاری را برای آن‌ها به همراه دارد.

دشتی با بیان اینکه تامین مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت از گران‌ترین خدمات این نهاد است، گفت: کمیته امداد به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های اساسی مدددجویان به خصوص در بحث تامین مسکن باشد که لازم است سایر دستگاه‌های اجرایی و نیکوکاران نیز وارد این عرصه خیرخواهانه شوند.

او ضمن قدردانی از اقدامات شهرداری، شورای شهر شهرستان‌ها و اعضای شورای اسلامی استان که در مناسبت‌های مختلف همکاری مضاعفی با کمیته امداد دارند، بیان کرد: یکی از مباحث مهم در صاحب‌خانه شدن مددجویان، بحث تخفیفات شهرداری است که اگر این مهم به صورت ویژه مورد لطف شهرداری و شورای شهر شهرستان‌ها قرار گیرد، می‌تواند راهگشای حل بسیاری از مشکلات خانوار‌های تحت حمایت باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه وجود مسکن و سرپناه مناسب موجب آرامش خاطر مددجویان می‌شود، افزود: اگر نیاز مسکن خانوار تحت حمایت برطرف شود، مسیر توانمندسازی و خوداتکایی آن‌ها هموارتر خواهد شد.

دشتی با اشاره به اینکه با توجه به کمبود امکانات در مناطق محروم، رسیدگی به منازل مددجویان تحت حمایت در این مناطق جزو وظایف اصلی این نهاد است، گفت: متاسفانه در بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه خانوار تحت حمایت ساکن در مناطق محروم با آسیب‌های بسیاری روبه‌رو هستند که رسیدگی به این امر همت والای مسئولان و خیران را می‌طلبد.

او به کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی یکی از خیران خارج از استان به تامین مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت در سال گذشته اشاره کرد و افزود: از این طریق ۴۲ مسکن مددجویی برای خانوار تحت حمایت خریداری شد که علاوه بر گرمی کانون خانواده، موجب شده است آن‌ها در عرصه خوداشتغالی نیز گام‌های مهمی بردارند.

دشتی با بیان اینکه در سال‌جاری نیز تمهیدات لازم برای ساخت، خرید، تعمیر و مقاوم‌سازی منازل مددجویان در نظر گرفته شده است که با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نیکوکاران اردبیلی درصدد دستیابی به این مهم هستیم، اعلام کرد: خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل که فاقد مسکن مناسب هستند روز‌های بسیار سخت و دشواری را سپری می‌کنند که لازم است مسئولان و خیران بیش از پیش به رفع مشکل مسکن خانوار تحت حمایت کمک کنند.

یعقوب هاشمی، رئیس شورای اسلامی استان اردبیل در ادامه این جلسه، با اشاره به اینکه همکاری بسیار گسترده‌ای را با کمیته امداد استان اردبیل به منظور دستگیری از فقرا و نیازمندان داریم، بر ادامه این همکاری‌ها به منظور مرتفع ساختن گرفتاری‌های اساسی خانوار تحت حمایت این نهاد تاکید کرد.

او با بیان اینکه در مجموعه شهرداری و شورای شهر سرفصل‌هایی برای کمک به مددجویان کمیته امداد وجود دارد، در خصوص ارائه تخفیفات و همچنین پیگیری رفع مشکل مسکن خانوار تحت حمایت این نهاد که فاقد سرپناه مناسب هستند، قول مساعد داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار