به دستور رئیس جمهور؛

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه

استاندار آذربایجان غربی گفت:به دستور رئیس جمهور ۳۰۰ میلیارد تومان برای طرح انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای اختصاص منابع مالی مورد نیاز اتمام پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه دستور داد تا ۳۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب از رودخانه زاب به دریاچه ارومیه تخصیص یابد.

شهریاری افزود: طرح انتقال آب از رودخانه زاب به حوضه دریاچه ارومیه از سال ۸۳ با هدف مهار و انتقال آب مرزی، سالانه به میزان ۶۲۳ میلیون مترمکعب شروع شده و در حال حاضر یکی از پروژه های مهم احیای دریاچه ارومیه است.

شهریاری با بیان اینکه این طرح تا قبل از استفاده از منابع تسهیلات صندوق توسعه ملی تا اواسط سال ۹۳ از ۱۰ درصد پیشرفت برخوردار بود افزود: در حال حاضر پیشرفت این طرح ۸۲ درصد است.

مقام عالی استان سد خاکی کانی سیب، تونل انتقال آب، کانال انتقال آب از خروجی تونل اصلی به سما دریاچه ارومیه و بند انحرافی بادین آباد را چهار جزء اصلی این طرح بزرگ انتقال آب از رودخانه زاب برشمرد و گفت: تا پایان سال ۹۷، ۱۴۴۰ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و تسهیلات صندوق توسعه ملی برای این پروژه هزینه شده بود و در سال ۹۸ نیز ۱۳.۶ میلیون یورو از محل مقابله با اثرات مخرب ریزگردها و ۱۷ میلیون دلار نیز از محل باقیمانده تسهیلات صندوق توسعه ملی تخصیص یافت.

استاندار آذربایجان غربی اعتبار مورد نیاز برای اتمام طرح در سالجاری را ۴۵۰ میلیارد تومان دانست و افزود: به دستور رئیس جمهور ۳۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص می یابد.

شهریاری با قدردانی از پیگیری های سازمان برنامه و بودجه و دیگر مسئولان در اتمام این طرح مهم، ابراز امیدواری نمود این پروژه در دیماه امسال به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.