آغاز ثبت نام مقطع کاردانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس

ثبت نام مقطع کاردانی واحد‌های ۱۴ گانه دانشگاه فنی‌و حرفه‌ای از روز یکشنبه ۱۱ خرداد آغاز شده و تا هجدهم خرداد ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس از آغاز ثبت نام مقطع کاردانی واحدهای ۱۴ گانه این دانشگاه در سال تحصیلی ١٤٠٠-١٣٩٩ خبر داد و گفت: ثبت‌نام از یکشنبه ۱۱ خرداد آغاز شده و تا هجدهم خرداد ادامه دارد.

او با بیان اینکه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فارس بازوی مهارتی نظام آموزش عالی کشور با بیش از نیم قرن سابقه محسوب می‌شود، جمعیت دانشجویی این دانشگاه در سطح کشور را ٢٠٠ هزار نفر اعلام کرد که ۱۴ هزار نفر از این دانشجویان در ۱۴ مرکز آموزشی استان فارس مشغول به تحصیل هستند.

جامعی ادامه داد: این دانشگاه دانش آموختگان خود را برای سیستم دولتی ترتیب نمی‎کند، بلکه برای بازار صنایع و صنوف آماده می‎کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با بیان اینکه اگرچه رویکرد کیفی اولویت اول این دانشگاه است اما رو به توسعه به لحاظ کمی هستیم، عنوان کرد: برای توسعه همه جانبه نیازمند پنجه‎های کارآمد، مهارت آموخته حرفه‌ای و مهندسین آچار به دست در قالب توسعه اقتصادی هستیم.

جامعی همچنین با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌توانند مشکلات صنایع را در حوزه فناوری با انجام پژوهش‌های فناوری به خوبی حل کنند، عنوان کرد: ما نیازمند نسل آچار به دست و کارآفرین هستیم.

او به وجود ۸۴ رشته کاردانی فعال در این دانشگاه اشاره و خاطرنشان کرد: ۹۶ رشته کارشناسی طی سال‌های اخیر داشتیم اما به دلیل عدم پذیرش دانشجو، ۱۲ رشته آن غیر فعال شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس همچنین با اشاره به وجود ۵۱ رشته کارشناسی ناپیوسته در این دانشگاه، از پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی پیوسته طراحی لباس برای اولین بار در دانشکده دختران شیراز خبر داد و گفت: از مهرماه تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشجو در این رشته پذیرش خواهد شد.

جامعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر دانش آموختگان خوبی داشته باشیم، می‌توانیم با صدور آنها در کنار فناوری ارز اوری داشته باشیم، افزود: در سال گذشته ۱۴۵ نفر دانش آموختگان دانشکده فنی مهندسی باهنر شیراز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شدند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس همچنین گفت: این دانشگاه در مدیریت بیماری کرونا نیز رسالت اجتماعی خود را با دوخت ماسک، گان و تجهیزات ضدعفونی و میکروب زدایی انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.