حرکت جهادی این بار در حوزه آثار باستانی /مرمت پل ۱۷۰۰ ساله در روستای خرانق

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: داوطلبان جهادگر و دوستدار میراث قدیمی‌ترین پل آب‌رو جهان را مرمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن میرجانی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان گفت: قدیمی‌ترین سازه‌های انتقال آب استان یزد در دهکده تاریخی خرانق پل آب‌رویی دو منظوره است، که توسط داوطلبان جهادگر و دوستدار میراث ترمیم می‌شود.

او افزود: این گروه تشکل مردمی، متشکل از جامعه میراث دوست شهرستان است که در فعالیت قبلی خود در مرمت اضطراری کاروانسرای قلعه خرگوشی بخش عقدا اردکان، موفقیت آمیز عمل کردند.

محسن میرجانی ادامه داد: هدف از اقدام این داوطلبان جهادگر انجام عملیات اضطراری و نجات بخشی برای جلوگیری از تخریب سازه این پل ۱۷۰۰ ساله است.

میرجانی بیان کرد: وضعیت خطیر و تاب‌های پل که به مرور و به واسطه نشت آب انتقالی برای مزارع و کشت خوان‌های منطقه ایجاد شده علت انتخاب این اثر تاریخی است.

این مسئول اظهار داشت: با حمایت ویژه فرمانداری اردکان، اداره کل میراث فرهنگی استان یزد و بخشداری خرانق سعی شد بهترین شرایط مرمت و حفاظت برای این اثر که قدمت آن به دوره ساسانیان باز می گردد، تعریف شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی اردکان تصریح کرد: با توجه به هزینه‌هایی که برای ترمیم آثار تاریخی وجود دارد خوشبختانه این گروه داوطلب متشکل از اساتید و خبره کارانی است که هیچ وجه مالی را دریافت نمی‌کنند و تنها برای تامین مصالح از طریق راهکار‌های قانونی و اعتبار مناطق محروم بخش خرانق کمک می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار