مراسم ۱۴ خرداد با سخنرانی رهبر معظم انقلاب

مراسم سالگرد ارتحال امام راحل، امسال با سخنرانی مقام معظم رهبری آغاز خواهد شد و هیچ مراسم تجمعی در مازندران برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام یوسف پور رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه هیچ برنامه جمعی برای روز‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد در این استان برگزار نمی‌شود، گفت: مراسم سالگرد امام راحل، امسال با سخنرانی مقام معظم رهبری از ساعت ۱۱ صبح ۱۴ خرداد آغاز خواهد شد.

او افزود:با عنایت به نظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور که برگزاری مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال را بر اساس وضعیت بیماری کرونا بر عهده استان‌ها گذاشت و با توجه به اعلام وضعیت زرد و هشدار بیماری کرونا از سوی ستاد مقابله با این بیماری در مازندران، برگزاری مراسم جمعی بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد امسال در مازندران در دستور کار نیست.

حجت الاسلام یوسف پور با اعلام این که زمان بندی برنامه‌های تدارک دیده شده از سوی ستاد مرکزی بزرگداشت سی و یکمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) را که از طریق صدا و سیما به صورت مستقیم پوشش داده می‌شود، از تمامی دستگاه‌های اجرایی استان بویژه شهرداری‌ها خواسته است تا نسبت به تبلیغات محیطی و میدانی سطح شهر‌ها و بخش‌ها اقدام کنند.

تبیین شخصیت امام خمینی (ره) برای جوانان

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها به ویژه رسانه ملی (صداوسیمای مرکز مازندران) درباره جایگاه و ابعاد شخصیتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و همچنین قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و پنجاه و هفتمین سالگرد شهدای والامقام آن، برنامه سازی کنند و ابعاد مختلف شخصیت امام راحل و اهداف قیام ۱۵ خرداد را برای مردم به ویژه نسل جوان بازگو و تبیین کنند.

۱۴خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۸ و روز ۱۵ خرداد هم سالگرد قیام ۱۵ خرداد ۴۲ علیه رژیم پهلوی و سرآغاز انقلاب اسلامی است که در بهمن ماه سال ۵۷ به پیروزی رسید. همه ساله این دو مناسبت در ایران تعطیل رسمی بوده و برنامه‌های متنوع جمعی در سراسر کشور با حضور گسترده مردم برگزار می‌شد.

شیوع بیماری کرونا در مازندران از ۳۰ بهمن ماه ۹۸ با شناسایی دو بیمار در بابل شروع شد. این بیماری اواخر ماه اسفند به نقطه پیک رسید و سپس وارد روند کاهشی شد، ولی همچنان مناطق مختلف استان در وضعیت قرمز یا زرد قرار دارند.

با توجه به این وضعیت، امسال برنامه‌های سالگرد امام راحل به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.