شناسایی مبتلایان به کرونا پیش از انتقال بیماری به سایر افراد جامعه

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در مرحله حمله به "کرونا" هستیم گفت : تلاش می‌شود مبتلایان پیش از وخامت حال و انتقال بیماری به سایر افراد جامعه، شناسایی شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در جلسه ستاد مدیریت و کنترل کرونای استان کرمانشاه با بیان اینکه در ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا، کشور در حالت تدافعی قرار داشت، گفت : در آن روز‌ها تمام تلاش و تمرکز ما بهبود روند درمان و جلوگیری از مرگ و میر افراد بود و عملا در لاک دفاعی رفته بودیم.

او گفت : یک ماهی است که حمله به کرونا را شروع کرده ایم و تلاش ما این است مبتلایان بیماری را قبل از اینکه راهی مراکز درمانی شوند شناسایی کرده و از شیوع هرچه بیشتر بیماری در جامعه پیشگیری کنیم.

گویا از مرحله غربالگری به عنوان یک مرحله ارزشمند در بحث مقابله با کرونا یاد کرد و افزود: زمانی این مرحله از کار موفقیت آمیز خواهد بود که مردم همکاری کرده و مبتلایان شناسایی شده ایزوله شده و قرنطینه شوند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته در کشور اشاره کرد وافزود: این مراکز ۱۶ ساعت در روز فعالیت دارند تا ناقلین بیماری را شناسایی کنند و در کنار آن بحث غربالگری اینترنتی و تلفنی هم در حال انجام است.

گویا ادامه داد: در کنار بحث غربالگری، بسیار مهم است که به مردم آموزش داده شود که بعد از ابتلا به بیماری چطور از خود مراقبت کرده و چطور مانع انتقال بیماری به دیگران شوند، چرا که اگر این مرحله از کار لحاظ نشود قطعا با شیوع زیرپوستی بیماری مواجه خواهیم شد و مراکز درمانی مملو از بیمار می‌شوند.

این مسئول با خطرناک دانستن این تصور از سوی مردم که شرایط جامعه عادی شده، افزود: به هیچ عنوان شرایط کشور به لحاظ شیوع کرونا به حالت عادی برنگشته و در هیچ استانی وضعیت عادی نداریم. مردم باید با جدیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته باشند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: مردم باید بدانند کرونا همچنان در سطح جامعه وجود دارد و نباید مراسم و تجمعات و مجالس به حالت عادی برگردد.

گویا از تمام مسئولین استان‌ها خواست تا تنها به اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نسبت به خطرات کرونا و رعایت نکات بهداشتی الزامی از طریق صدا و سیما اکتفا نکرده و حتما از شیوه‌های اطلاع رسانی محلی در محلات مختلف و بویژه مناطق حاشیه نشین شهر‌ها استفاده کنند.

این مسئول از دستگاه‌های مختلف خواست جهت کنترل هرچه بهتر بیماری، از حضور کارمندان بیمار خود در محل کار خودداری کرده و اجازه دورکاری بدهند.

گویا گفت: این ضرورت وجود دارد که در محل‌های شلوغ مانند فروشگاه‌ها و مال‌های بزرگ پروتکل‌های بهداشتی با حساسیت بیشتری اجرایی شده و از ورود افراد بدون ماسک به این اماکن خودداری شود.

این مسئول افزود: همه مردم و مسئولین باید همکاری کرده تا بتوانیم این روز‌های سخت را پشت سر بگذاریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار