۳ مجوز ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی در لرستان صادر شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از صدور ۳ مجوز ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از صدور ۳ مجوز ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سید امین قاسمی در سخنانی از صدور ۳ مجوز اقامتگاه بوم گردی جدید در استان لرستان خبر داد و اظهار داشت: به منظور توسعه صنعت گردشگری در استان مجوز ۲ واحد اقامتگاه بوم گردی در روستای قلعه خانجان و دره اناران خرم آباد و یک مجوز در روستای چشمه برقی شهرستان سلسله صادر شده است.

او حجم سرمایه گذاری در این اقامتگاه‌های بومگردی را بیش از ۲۳۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: زیر بنای هر واحد نیز بطور به طور متوسط ۵۰۰ متر مربع خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶ اقامتگاه بوم گردی در لرستان دایر است که امیدواریم با صدور این ۳ مجوز پایه گذار اشتغالزایی پایداری در این مسیر باشیم.

قاسمی با اشاره به ضرورت توسعه امکانات رفاهی و تفریحی در جاذبه‌های گردشگری استان، توسعه مراکز بوم گردی را اقدامی شاخص در افزایش میزان رضایت گردشگران دانست و تاکید کرد: توسعه تأسیسات رفاهی و تفریحی ضمن اینکه می‌تواند موجب معرفی نقاط و جذب گردشگر شود تأثیری مستقیم بر وضعیت اشتغالزایی محل دارد و حداقل هر واحد اشتغال ۱۰ جوان را فراهم می‌کند که در شرایط فعلی همین اقدام هم در کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری می‌تواند مؤثر باشد.

او اظهار داشت: مرکز تأسیسات اقامتی پذیرایی در مسیر کمربندی خرم آباد در کیلومتر ۱۲ جاده کوهدشت مرکز دیگر در روستای باباحسین خرم آباد احداث خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه حجم سرمایه گذاری برای احداث این ۲ واحد تأسیسات اقامتی پذیرایی بیش از ۷۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال پیش بینی شده است، افزود: زیر بنای واحد اقامتی مربوط به جاده کمربندی خرم آباد به سمت کوهدشت ۱۵۰۰ متر مربع و زیربنای واحد اقامتی پذیرایی روستای باباحسین ۱۰۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

قاسمی بیان کرد: در حال حاضر ۵ واحد تأسیسات اقداماتی پذیرایی در استان لرستان فعال هستند که با بهره برداری این دو واحد، پایه گذار اشتغالزایی پایداری در این مسیر خواهیم بود.

او  همچنین توسعه امکانات رفاهی و پذیرایی به منظور تأمین آسایش گردشگران را امری ضروری دانست و گفت: توسعه و وجود این قبیل مراکز رفاهی- پذیرایی، جلب رضایت گردشگران را در استان به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

کد خبر ۴۹۳۹۳۶۰

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.