ماهی گرفتن بایدن از آب گل آلود اعتراضات ضد نژادپرستی آمریکا

جو بایدن با حضور در محل یکی از تجمعات ضد نژادپرستانه در ایالت دلاور، با یک خانواده سیاهپوست عکس یادگاری گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی بیزنیس اینسایدر، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در اقدامی که بیشتر جنبه انتخاباتی داشت، عکس حضور خود را در محل یکی از تجمعات ضد نژادپرستی در ایالت دلاور آمریکا منتشر کرد.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ روز یکشنبه در دیداری غیر منتظره در محلی که شب گذشته در آن تجمع ضد نژادپرستی در محکومیت قتل جورج فلوید، شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست به دست پلیس آمریکا برگزار شده بود، حضور یافت. ستاد انتخاباتی بایدن عکسی از او را منتشر کرد که در کنار یک پدر و پسر سیاهپوست زانو زده و در حال گفتگو با آنهاست.

بایدن ضمن انتشار این عکس در صفحه توئیتر خود از تلاش برای گفتگو با جامعه سیاهپوستان و گوش فرا دادن به صحبت‌های آن‌ها خبر داد.

از زمان قتل جورج فلوید، این دومین بار بوده که بایدن از منزل خود خارج می‌شد. معاون رئیس جمهور سابق آمریکا پس از جنایت قتل فلوید تلاش کرده تا از لحنی وحدت آمیز در اظهارنظر‌های خود در این خصوص و بویژه درباره اعتراضاتی که اکنون به بیش از ۷۵ شهر آمریکا کشیده شده، استفاده کند. او روز جمعه نیز با انتشار ویدئویی ۵ دقیقه‌ای در توئیتر خود خواستار وحدت کشور همزمان با وقوع این بحران ملی شد. ستاد انتخاباتی بایدن روز یکشنبه اعلام کرد که او صبح دوشنبه با سران جامعه سیاهپوستان در ویلمینگتون دیدار خواهد کرد.

بیزنیس اینسایدر واکنش بایدن به قتل جورج فلوید و اعتراضات ناشی از آن را به طرز چشمگیری متفاوت از رئیس جمهور آمریکا ارزیابی کرد.

این در حالیست که بایدن اخیرا به دلیل آنکه در صحبت‌هایش خطاب به سیاه‌پوستان آمریکا گفته بود در صورت طرفداری از ترامپ، به خودشان پشت کرده‌اند، مورد انتقاد هر دو طیف سیاسی قرار گرفت. رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ در مصاحبه‌ای به مجری سیاه‌پوست رادیوی آمریکایی گفت: «اگر طرفدار ترامپ هستید، سیاه‌پوست نیستید.» این صحبت او با انتقاد‌ها‌ی بسیاری از سوی سیاه‌پوست‌ها همراه بوده است.

بعد از این انتقادها، جو بایدن از صحبت‌های خود ابراز پشیمانی کرد و گفت: «من نباید تا این اندازه بی‌عقلی می‌کردم.»

با گذشت چند روز از قتل شهروند سیاه‌پوست غیر مسلح آمریکا، به دست پلیس در شهر «مینیاپولیس»، نقاط مختلف این کشور همچنان صحنه برگزاری تظاهرات علیه رفتار نژادپرستانه پلیس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
این دموکراتهای حقه باز به مراتب از ابلهی مثل ترامپ خطرناکترند. اگه بایدن انتخاب شه چندتا برجام دیگه بهمون قالب و سر فرصت کشورمونو از روی زمین محو میکنند. دعا کنید همین ترامپ بمونه تا آمریکای دو دسته زودتر به فروپاشی نزدیک شه
آخرین اخبار