تقویت مهارت‌آموزی در قصرشیرین

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت : باتوجه به ظرفیت‌های بسیار خوب بخش کشاورزی و وجود مرزها، تقویت مهارت‌آموزی در این شهرستان از سوی این مرکز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ یاور محمدی مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت : قصرشیرین با وجود همه مشکلات و بحران های مختلف ناشی از جنگ تحمیلی و زلزله، هم اکنون روند رو به رشدی به ویژه در رابطه با برنامه‌های توسعه ای که برای آن در نظر گرفته شده، دارد.

او گفت : قصرشیرین در حوزه کشاورزی پتانسیل های بسیار بالایی دارد که یکی از راه های رونق منطقه و ایجاد اشتغال استفاده از این ظرفیت است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت: تقویت مهارت های نیروهای انسانی یکی از برنامه های این اداره کل در شهرستان است و برنامه ای با سازمان جهادکشاورزی استان طراحی کرده ایم که هم فارغ التحصیلان رشته کشاورزی و هم روستاییان و کشاورزان شهرستان از برنامه های مهارت آموزی بهره مند شوند.

او گفت: بخش کشاورزی شهرستان و هم نیروی کار قابل توجهی در قصرشیرین فعال هستند که در مجموع بستر مناسبی برای بهره وری در این حوزه را فراهم می کند.

محمدی گفت: یکی دیگر از برنامه های ما مهارت آموزی در کشور عراق و استان های حلبچه و استان دیاله این کشور است که در مجاورت استان کرمانشاه قرار دارند.

او ادامه داد: به احتمال زیاد قصرشیرین شهرستان پایلوت ما برای اجرای این برنامه با کشور عراق است که این شهرستان می تواند نقش موثری در این رابطه ایجاد کند.

فرماندار قصرشیرین گفت: این شهرستان دارای اقلیم، خاک و آب مناسب برای توسعه بخش کشاورزی است و محصولات باغی این منطقه از جمله مرکبات، خرما و انگور یاقوتی در کشور برند است که می تواند زمینه رونق اقتصادی منطقه و همچنین ارتقای معیشت مرزنشینان را به دنبال داشته باشد.

مرادعلی تاتار افزود: قصرشیرین ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و محصولات باغی این شهرستان در کشور نمونه است که بخش زیادی از آن نیز قابلیت صادرات دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار