لزوم اثبات هرگونه ادعای کشف داروی کرونا

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: هر گونه ادعای کشف داروی کرونا باید توسط معاونت غذا و داروی این دانشگاه بررسی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نعمتی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پاسخ به ادعا‌هایی مبنی بر کشف داروی کرونا در یکی از شهرستان‌های این استان گفت: این روز‌ها از این نوع ادعا‌ها زیاد گفته و شنیده می‌شود، اما لازم است هر فرد مدعی کشف داروی کرونا، مستندات علمی خود را برای اثبات ادعایش داشته باشد.

او افزود : بیشتر مدعیان کاشف داروی کرونا، تحصیلات مرتبط با داروسازی را ندارند و اگر فرد داروساز در تیم مدعی نباشد، به گفته‌ها و ادعا‌های آن تیم شک می‌کنیم، لذا حتما باید یک داروساز در تیم مدعی وجود داشته باشد که با مفاهیمی همچون رسپتور، سلول، کرونا و ویروس آشنا باشد.

نعمتی گفت: با توجه به اینکه تاکنون هیچ گزارشی در خصوص کشف داروی کرونا در استان به معاونت غذا و دارو ارائه نشده است، نه می‌توانیم این ادعا را تایید کنیم و نه می‌توانیم آن را رد کنیم و این مسئله فعلا قابل اظهار نظر نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تا به این لحظه و در جهان، نه دارویی برای درمان کرونا کشف شده و نه تایید شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار