فاطمه به سه کودک زندگی دوباره داد

رئیس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اهدای اعضای بدن کودک ۵ ساله مرگ مغزی که منجر به نجات جان سه کودک نیازمند عضو شد، خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر محمود حسین پور صبح امروز (۱۲ خردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: کودک ۵ ساله ساکن بندرعباس که در سانحه تصادف دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده تحت عمل جراحی اهداء عضو در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: دو کلیه و کبد این کودک خردسال که بر اثر تصادف با خودرو در یکی از محلات بندرعباس دچار حادثه و مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

رئیس واحد اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: با تلاش کادر جراحی و واحد اهدای عضو دانشگاه اعضای بدن این کودک برای پیوند به ۳ بیمار نیازمند به شیراز فرستاده شد.

همچنین فلوشیپ جراحی پیوند گفت: پدر و مادر این دختر بچه ۵ ساله قطعا ایثار و فداکاری کردند و در این موقعیت حساس از زندگی شان رضایت به عمل جراحی و اهدای عضو دادند.

دکتر عدالت زارعی افزود: جان این کودک موجب نجات جان حداقل سه کودک دیگر شده که خانوده هایشان مدت‌ها در صف انتظار، آی. سی. یو، بخش پیوند و سایر مراکز و بخش‌ها بودند و اکنون منتظر رسیدن اعضاء برای پیوند هستند.

پدر فاطمه ۵ ساله گفت: تصمیم بنده برای اهدای اعضای بدن فرزندم چیزی شبیه معجزه بود و اصلا از قبل هیچ تصوری برای انجام این کار نداشتم؛ لحظه‌ای با خدا خلوت کردم و با خود گفتم اگر فاطمه را همینگونه به خاک بسپارم هیچ اتفاق مهمی نمی‌افتد و فقط اندام‌های فرزندم که می‌تواند جان سه کودک دیگر را نجات دهد، در زیر خاک از بین میرود.

موسی احمدی بیان کرد: تصمیم به این اقدام خداپسندانه گرفتم و موضوع را با همسرم در میان گذاشتم؛ با وجود اینکه همسرم در شرایط روحی مناسبی قرار نداشت، ولی با دیدن تصمیم بنده و آرامشی که از انجام این اقدام داشتم قبول کرد.

وی عنوان کرد: با وجود از دست دادن فرزندم و غم و اندوه بسیار زیادی که داشتم؛ اما با تصمیمی که به اهدای عضو گرفتیم یک حس آرامش به خودم و خانواده ام دست داد؛ و با این کار نجات بخش جان ۳ فاطمه دیگر شدیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار