لزوم مدیریت مصرف برق در زمان پیك بار

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته خاموشی نداشتیم برای اینکه امسال هم با این موضوع روبرو نشویم مدیریت مصرف برق در زمان پیک مصرف لازم وضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،فرج نیا مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: سال گذشته خاموشی نداشتیم برای اینکه امسال هم با این موضوع روبرو نشویم مدیریت مصرف برق در زمان پیک (اوج) مصرف لازم و ضروری است.

فرج نیا با بیان اینکه سقف مصرف برق در این شرایط ۶۰۹مگاوات است، افزود: میزان مصرف تعیین شده در زمان حداکثر مصرف ۷۰۵ مگاوات است، اما پیش بینی توزیع برق آدربایجان شرقی ۸۶۰مگاوات است که ‌باید بقیه تفاوت مصرف در استان مدیریت شود.

او همچنین از تعیین مشوق‌ها برای کاهش مصرف برق مشترکان هم خبر داد و گفت:مشترکانی که نسبت به سال قبل ۱۰درصد کاهش مصرف داشته باشند بخشی از هزینه ان‌ها کسر و اگر۲۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند برق آن‌ها کاملا رایگان خواهد بود.

فرج نیا افزود: در بخش صنعت کشاورزی هم اگر کشاورزان ازساعت ۱۲تا۱۶در مصرف برق مدیریت کنند یا استفاده نکنند هزینه ان‌ها نیز رایگان خواهدبود.

او گفت:مدارس نیز در هر دوره ۲ماهه اگر زیر ۲۰۰کیلووات برق استفاده کنندهزینه آن‌ها نیز رایگان خواهد بود.

فرج نیا در راستای حمایت از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد به تفاهم نامه مابین این شرکت و کمیته امداد اشاره کرد و گفت:در این راستا قرار است پنل‌های خورشیدی در اختیار۶صد خانوارهای مددجوی کمیته قرار بگیرد و برق‌های تولیدی ان‌ها برای حمایت از این عزیزان خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.