رژیم صهیونیستی سناریو‌های احتمالی اجرای معامله قرن را بررسی می‌کند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به رئیس ستاد ارتش دستور داد تا اجرای طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش این رژیم دستور داد تا برای اجرای احتمالی قوانین رژیم صهیونیستی در بخش‌هایی از کرانه باختری و طرح (به اصطلاح) صلح خاورمیانه آماده باشند.

رئیس حزب آبی و سفید روز دوشنبه طرح ادعایی صلح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را فرصتی برای گسترش مرز‌های رژیم صهیونیستی دانست. گانتس همچنین به رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی دستور داد تا پیامد‌های پیشبرد طرح صلح ترامپ را مورد بررسی قرار دهد.

طبق طرحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن اعلام کرده است ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری و غور اردن به اراضی اشغالی ملحق می‌شوند. این بند در حالی است که یکی از درخواست‌های حامیان سازش در مورد مسئله فلسطین عقب نشینی اسرائیل به مرز‌های ۱۹۶۷ است. در حالی که طبق معامله قرن نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه ۳۰ درصد دیگر از کرانه باختری قرار است به اسرائیل ملحق شود.

بر این اساس کرانه باختری، مرزی با رود اردن و بحر المیت نخواهد داشت. تنها راه ارتباطی کرانه باختری با دنیای بیرون دو پلی است که آن را به اردن متصل می‌کند و از مناطق اشغالی خواهد گذشت. همچنین ساکنان فلسطینی کرانه باختری دسترسی به فرودگاه بن گورین تل آویو را نخواهند داشت و تنها راه ارتباطی آن‌ها با جهان خارج، دو پلی است که از روی اراضی اشغالی، کرانه باختری را به اردن متصل می‌کند.

سران کشور‌های انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا طی روز‌های اخیر نامه‌هایی را به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال کرده‌اند و در آن به او درباره تبعات منفی الحاق کرانه باختری هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
تف به اون طرحتون
آخرین اخبار