زباله‌ها،طبیعت عقیلی شوشتر را رنگ آمیزی کردند/ اجرای طرح جامع مدیریت پسماند الزامی است

فرماندار شوشتر تخلیه زباله‌های شوشتر و گتوند در جاده عقیلی تهدیدی جدی برای این منطقه است و اجرای طرح جامع مدیریت پسماند امری الزامی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین پنبه‌دانه پور فرماندار شوشتر در نشست کارگروه بررسی طرح مطالعات جامع شهرستان‌های شوشتر و گتوند گفت: بخشی از زباله‌های این ۲ شهرستان در جاده عقیلی تخلیه می‌شود که تهدیدی جدی برای طبیعت منطقه، روستا‌های اطراف و محیط زیست است.

او با بیان اینکه زباله‌ها در این مناطق به روش سنتی دفن می‌شود و در آینده خطرات دیگری نیز به دنبال دارد، اظهار داشت: اجرایی شدن طرح جامع مدیریت پسماند در این شهرستان‌ها می‌تواند بستری برای توسعه این ۲ شهرستان فراهم کند.

پنبه دانه پور با اشاره به اینکه شهرداران شهر‌های تابعه شهرستان‌های شوشتر و گتوند باید با همفکری مشاور، در ۲ هفته آینده مکانی مناسب با رعایت اصول و متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها برای دفن زباله‌ها مشخص کنند، تصریح کرد: محیط زیست و پسماند اگر در کنار هم قرار بگیرند بهداشت و سلامت نیز آسیب کمتری می‌بیند.

فرماندار شهرستان شوشتر ادامه داد: مدیریت پسماند باید با مقررات منسجم در حوزه تولید، ذخیره، جمع‌آوری، حمل و نقل، پردازش، بازیافت و دفع پسماند، منطبق بر اصول زیست محیطی و بهداشت عمومی انجام شود.

در این نشست که شهرداران شهر‌های تابعه شوشتر و گتوند و نیز روسای محیط زیست ۲ شهرستان حضور داشتند، مسائل و مشکلات زیست محیطی این ۲ شهرستان بررسی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.