کلاهبرداری مادر و دختر از طریق رسید ساز جعلی/دستبند پلیس بر دستان اخاذ مامورنما

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۲ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۲ خردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کلاهبرداری مادر و دختر از طریق رسید ساز جعلی در اقلید

فرمانده انتظامی اقلید از دستگیری یک مادر و دختر که از طریق نرم افزار رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ مرادصارمی فرمانده انتظامی اقلید گفت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری با شیوه رسید ساز جعلی، موضوع بلافاصله در دستور کار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی‌های فنی صورت گرفته مشخص شد اعضای این باند که یک مادر و دختر بودند، با مراجعه به مغازه‌های سطح شهر اقدام به خرید کرده و با استفاده از نرم افزار رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری و سپس ترک آن مکان می‌کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید افزود: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی هر دو متهم را شناسایی و آن‌ها را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ صارمی با بیان اینکه تا کنون مبلغ ۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری از این متهمان کشف شده است، گفت: در این رابطه ۹ نفر از مالباختگان شناسایی و تحقیقات تکمیلی پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد.

دستبند پلیس بر دستان اخاذ مامورنما در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری اخاذ مامورنمایی که مبلغ ۲ میلیارد ریال از یک شهروند اخاذی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار کرد: یکی از شهروندان با مراجعه به مأموران گشت کلانتری گل سرخ شیراز اعلام می‌کند که فردی خود را مأمور پلیس امنیت عمومی معرفی و مبلغ ۲ میلیارد ریال از او اخاذی و متواری شده است.

او تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، فرد مورد نظر در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: پس از بازجویی‌های پلیسی، متهم به جرم ارتکابی و همچنین ۳ فقره اخاذی دیگر اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز بیان کرد: از آنجا که ارتکاب اینگونه جرائم ممکن است در اعتماد عمومی و جلب مشارکت مردمی در ایجاد امنیت پایدار در جامعه اثر سوء داشته باشد، برخورد با این افراد مجرم در دستور کار پلیس قرار دارد.

مرگ جوان ۲۲ ساله بر اثر واژگونی موتورسیکلت

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از مرگ راننده موتورسیکلت بر اثر واژگونی خبرداد.

سرهنگ محمد هاشم قسام فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی بیان کرد: در پی گزارش تصادف در بلوار ولی عصر این شهرستان، بلافاصله ماموران راهور و واحد گشت به همراه عوامل اورژانس به محل اعزام شدند.

او افزود: پس از حضور ماموران راهور و بررسی صحنه مشخص شد یک دستگاه موتورسیکلت از جاده منحرف و واژگون گردیده است که در نتیجه آن متاسفانه راکب ۲۲ ساله موتورسیکلت جان خود را از دست داده است.

سرهنگ قسام گفت: بر اساس اعلام کارشناسان پلیس راهور، علت این حادثه ناتوانی در رعایت کنترل وسیله نقلیه به علت تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راکب موتورسیکلت اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی تصریح کرد: در تصادفات موتورسیکلت بیشترین ضربه به سر راکب و سرنشینان این وسیله نقلیه وارد می‌شود که در این رابطه از همه راکبان موتورسیکلت تقاضا داریم ضمن استفاده از کلاه ایمنی، از انجام حرکات نمایشی و خطر آفرین خودداری کنند.

سارقان اماکن خصوصی در دام پلیس کازرون

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی و اعتراف آنان به ۲۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ حجت اله احمدیان جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او بیان کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی گسترده، در نهایت ۲ سارق را شناسایی و هر کدام از آن‌ها را در عملیات‌های جداگانه دستگیر کردند.

سرهنگ احمدیان با اشاره به این که در بازرسی از مخفیگاه این افراد تعداد زیادی اموال مسروقه کشف شد، ادامه داد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته، به ۲۵ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان کازرون با تأکید بر رعایت اصول پیشگیری و استفاده از لوازم بازدارنده سرقت از سوی شهروندان، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

کشف کالای قاچاق در کوار

فرمانده انتظامی کوار از کشف ۳۲ عدد انواع قطعات خودرو خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ علی بابایی فرمانده انتظامی کوار بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی شهرستان کوار هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی به یک وانت مظنون و آن را توقیف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳۲ عدد قطعات خودرو خارجی قاچاق بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی کوار با بیان اینکه در این رابطه یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی تحویل داده شد، تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری ۸۹ سارق در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگیری ۸۹ سارق و کشف ۱۸۱ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدعبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: طرح مبارزه با سرقت در سطح شهرستان کازرون طی یک ماه گذشته اجرا شد که منجر به کشف چندین فقره سرقت مهم و دستگیری تعداد قابل توجهی سارق شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در نتیجه اقدامات و تلاش شبانه روزی ماموران، ۸۹ سارق دستگیر و ۱۸۱ فقره انواع سرقت از آنان در سطح شهرستان کشف شد.

او به شهروندان توصیه کرد: ضمن عمل به هشدار‌های پلیسی در پیشگیری از سرقت در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۴۰ کیلو تریاک در آباده

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از کشف ۴۰ کیلو تریاک خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: به منظور اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی و مبارزه بی امان با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، ۴۰ کیلوگرم تریاک کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده بیان کرد: مبارزه با پدیده شوم موادمخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود و در این خصوص از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۹۷ کیلو تریاک در بازرسی از کامیون

فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، ۹۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ حمید جوکار فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان خرم بید از خبری مبنی بر تردد یک خودرو حامل مواد مخدر در یکی از محور‌های مواصلاتی مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، در این رابطه یک کامیون تانکر دار شناسایی و با تلاش مأموران انتظامی متوقف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرم بید تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو، ۹۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف و در این رابطه یک قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شد.

کشف ۲۱ کیلو گرم مواد مخدر در فیروزآباد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف ۱۵ کیلو شیشه و ۶ کیلو هروئین خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در جاده عسلویه – فیروزآباد، به یک پژو ۴۰۵ مظنون و دستور ایست دادند.

او افزود: راننده خودرو با بی توجهی به دستور ایست پلیس اقدام به فرار کرد که در نهایت پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن ۲۱ کیلوگرم مواد مخدر شامل ۱۵ کیلوگرم شیشه و ۶ کیلوگرم هروئین کشف شد.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با اشاره به دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر و تحویل آنان به مرجع قضایی، تصریح کرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار