مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

۳۰۰ پلاک از موقوفات استان سمنان سنددار می‌شود

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته مقرر شد نسبت به سنددار کردن ۳۰۰ پلاک موقوفه در استان سمنان اقدام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در حاشیه دومین نشست مدیریان اداره کل اوقاف و امور خیریه و ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته در سال جاری بین اوقاف و ثبت‌اسناد و املاک سمنان، مقرر شد نسبت به سنددار کردن ۳۰۰ پلاک موقوفه در سطح استان اقدام شود.

او افزود: تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک‌برگی جدید ۲۰۰ جلد و تثبیت مالکیت از طریق جانمایی در کاداستر برای ۴۰۰ قطعه از موقوفات از دیگر محور‌های توافقات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه باهدف تسریع در برطرف کردن مشکلات ثبت املاک وقفی استان کارگروه مشترک استانی با عضویت مدیران کل، معاونین و کارشناسان دو دستگاه و مسئول کاداستر اداره کل ثبت‌اسناد تشکیل می‌شود، تاکید داشت: طی نشست‌های برگزارشده در سال جاری بین دو دستگاه، مقرر شد اداره کل اوقاف، آمار پلاک‌های فاقد سند مالکیت را به تفکیک شهرستان‌ها به اداره ثبت اعلام کند تا سرعت کار در راستای اخذ اسناد بیشتر شود.

حجت‌الاسلام تدینی گفت: تثبیت مالکیت موقوفات و اخذ استاد مالکیت موقوفات یکی از اولویت‌های ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان و ثبت اسناد و املاک استان است و در این زمینه همکاری خوبی بین دو اداره کل برقرار است.

او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته تا اوایل خردادماه اقدامات میدانی متوقف مانده بود که با عنایت به اینکه تصمیمات اتخاذشده در سطح کشور و بر اساس ابلاغیه‌های هیئت دولت مقرر شد اقدامات میدانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار