افزایش ۴۴ درصدی تخلفات صنفی در آذربایجان شرقی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از افزایش ۱۷ درصدی بازرسی‌ها و ۴۴ درصدی تخلفات صنفی کشف شده در استان در ۲ ماهه اول سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،مقصود رضازاده   معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی روز دوشنبه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص بازار و تقارن ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان با ۲ ماهه اول سال جاری، اقدامات نظارتی با قوت تشدید شد.

او با اشاره به پیش بینی‌های لازم به منظور استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف استانی درگشت‌های مشترک بازرسی، اظهار داشت: تعداد گشت‌های مشترک از افزایش ۱۱۷ درصدی برخوردار بود و به ۵ هزار و ۲۷۰ مورد بازرسی منجر شد.

او با اشاره به ۲۵ هزار و ۶۱۸ مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان اعم از واحد‌های تولیدی، توزیعی، انبار و سردخانه، خدماتی، عمده و خرده فروشی، گفت: از این تعداد بازرسی برای یک هزار و ۶۸۸ واحد متخلف پرونده تخلفاتی به ارزش بیش از ۳۲۶ میلیارد ریال تشکیل شده است.

رضازاده از دریافت ۱۷۱۸ مورد شکایت در دو ماهه اول سال و افزایش ۴۴ درصدی شکایات مردمی خبر داد و گفت: بیشترین میزان بازرسی در حوزه آرد و نان بود و در نتیجه نظارت‌های انجام شده برای ۱۶۶ واحد نانوایی پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.

او در ادامه گفت: ۶۸ درصد شکایات از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ و مابقی از طریق سایر درگاه‌های ارتباطی از جمله اپلیکیشن آپ، سایت ۱۲۴، سامانه ۱۳۵ و شکایات حضوری دریافت شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان با تأکید بر آمادگی سازمان در دریافت و رسیدگی به کلیه شکایات و گزارش‌های مردمی، اظهار داشت: شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.۱۲۴.ir و یا از طریق اپلیکیشن آپ درقسمت قیمت کالا و خدمات نسبت به ثبت و اعلام غیر حضوری شکایات خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.