چه کسی اقدام به نبش قبر عمر بن عبدالعزیز خلیفه اموی کرد؟

فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدئو‌هایی از نبش قبر و آتش زدن و سوزاندن ضریح خلیفه اموی عمر بن عبدالعزیز در روستای دیر شرقی نزدیک معره النعمان در حومه ادلب منتشر کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، بار دیگر رسانه‌های عربی که از حمایت مالی برخی کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس و آمریکا برخوردارند، با انگیزه‌های طائفی و کینه توزی نسبت به محور مقاومت، به دروغ پردازی روی آوردند، اما با هوشیاری مردم عرب که اینک از اهداف این رسانه‌ها در منطقه و بویژه در فلسطین و سوریه و عراق و لبنان و یمن آگاه شدند، این دروغ پردازی‌ها و تلاش‌های نافرجام رسانه‌ها شکست خورد.

تمام این رسانه‌ها اعم از الجزیره قطر، العربیه و الحدث عربستان، اسکای نیوز امارات، الحره امریکا و رسانه‌های اسراییلی در ترویج این دروغ شرکت کردند. گویی که اتاق‌های خبر در این شبکه‌ها زیر نظر یک سردبیر فعالیت می‌کنند. عنوان خبر بدین صورت بود: شبه نظامیانِ... اقدام به نبش قبر خلیفه اموی عمر بن عبدالعزیز در ادلب کردند. آن شبکه‌های ماهواره‌ای از قصد آن شبه نظامیان را محور مقاومت و متحدانشان عنوان کردند. برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای مقصودشان از شبه نظامیان، ایران و برخی دیگر سوریه و برخی لبنان و برخی دیگر این شبه نظامیان را از هواداران ایران و یا هواداران سوریه می‌دانند و برخی دیگر مقصودشان از شبه نظامیان، روس‌ها بودند!

فعالان شبکه‌های اجتماعی ویدئو‌هایی از نبش قبر و آتش زدن و سوزاندن ضریح خلیفه اموی عمر بن عبدالعزیز در روستای دیر شرقی نزدیک معره النعمان در حومه ادلب منتشر کردند. برخی حساب‌های متعلق به گروه‌های تکفیری که از حمایت خلیج فارس و ترکیه برخوردارند، بدون هیچ دلیلی این اقدام را به "شبه نظامیان ایرانی و یا هواداران نظام سوریه" نسبت دادند و برخی دیگر آن‌ها را به روسیه نسبت دادند؟!

اما این موج طائفی گری به زودی از میان رفت؛ زیرا کاملا مشخص شد که این دروغی بیش نیست و عاملان آن بسیار احمق ونادان هستند؛ زیرا آن‌ها تلاش کردند تا این اقدام وهابی داعشی تکفیری و آتش زدن قبر‌ها و نبش قبور و سرقت ضریح را به طرف‌هایی نسبت دهند که خود از حامیان و مدافعان و محافظان میراث اسلامی و مقدسات اسلامی هستند و در این راه ده‌ها هزار شهید دادند.

کسانی که به دروغ‌پردازی پرداختند، احمقی بیش نبودند؛ زیرا بار دیگر تمام اقدامات شنیع گروه‌های تکفیری وهابی را در اذهان زنده کردند و حمایت نامحدود نظام‌های عربی حاشیه خلیج فارس و در راس آن‌ها عربستان از این باند‌های تکفیری را نیز به همگان یادآور کردند.

دروغ ائتلاف آمریکایی اسراییلی اعراب مرتجع بار دیگر تمام اقدمات وحشیانه باند‌های النصره و داعش و انفجار‌ها مانند منفجر کردن قبر حضرت یونس (علیه السلام) و امام علی هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) و ده‌ها مرقد دینی وابسته به اهل سنت و شیعیان و مسیحیان در عراق و منفجر کردن میراث انسانی مانند آثار تمدنی آشوری‌ها و آثار قدیم عراق و نبش قبر حجر بن عدی صحابی گرانقدر و نیز قبر عمار بن یاسر و تعداد زیادی از صحابه و اولیا و تهدید به نبش قبر حضرت زینب (سلام الله علیها) و منفجر کردن آثار تدمر و اقدم خان وقلعه حلب و ویران کردن مجسمه ابوالعلای معری در سوریه را در اذهان زنده کرد.

نکته قابل توجه آن است که این روز‌ها همزمان با سالروزجنایت شنیع ویران کردن قبور صحابه رسول اکرم (ص) توسط وهابیون سعودی است؛ آن‌ها حتی قصد داشتند که قبر رسول اکرم (ص) را نیز منهدم کنند؛ اما جهان اسلام وارد عمل شد. حال آیا برای کسی شک و شبهه‌ای باقی مانده است که چه کسی در پس پرده نبش قبر عمر بن عبدالعزیز خلیفه اموی قرار دارد؟ بویژه که باند‌های تکفیری که به وهابیت اعتقاد دارند در ادلب تحت محاصره هستند و ممکن است دست به هرکاری بزنند تا فتنه انگیزی کنند تا شاید از این طریق بتوانند مدت زمان بیشتری در ادلب بمانند، چرا که روزهایشان دیگر انگشت شمار شده است.

در نهایت اگر نبش قبر و تخریب از عادت شیعیان باشد؛ همانطور که داعشی‌ها و تکفیری‌های وهابی و شبکه‌های العربیه و الحدث و الجزیره و الحره واسکای نیوز تبلیغ می‌کنند، می‌بایست قبر کسی که ۸۰ سال شتم و لعن امیرمؤمنان علی بن ابیطالب علیه السلام را در منابر به راه انداخت، تخریب می‌کردند نه قبر آن کسی که این رسم را ملغی کرد؟!

منبع: العالم

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۹ آبان ۱۴۰۲
خدا لعنت کنه دشمنان امیر مومنان حضرت علی علیه السلام را
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا دانا
۰۳:۳۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خدا لعنت کند ضد ولایت علی و امام زمان ارواحنا لتراب مقدمه فداه را
لعنت بر غاصبان خلافت و کفار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۰ دی ۱۴۰۰
شما فقط میخوایین شیعه پروری کنین حتی تو گوگل هم ویل کن نیستین
آخرین اخبار