رئیس‌جمهور دستور اتمام پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه تا آذر ماه را صادر کرد

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت:هم اکنون رئیس‌جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داده که تمامی پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه تا آذر ماه تکمیل و به پایان برسد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود تجریشی مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون رئیس‌جمهور به رئیس سازمان برنامه و بودجه دستور داده که تمامی پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه تا آذر ماه به پایان برسد.

او تصریح کرد: تونل انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه، که یکی از مهمترین پروژه‌های احیاء به شمار می‌رود، از دو قسمت تشکیل شده که یک قسمت آن مرداد ماه و یک قسمت دیگر آن در آذر ماه به پایان برسد.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: اگر این پروژه در آذر ماه به پایان برسد، در دی ماه پس از آبگیری، آماده بهره‌برداری رسمی توسط رئیس‌جمهور خواهد شد.

او افزود: همچنین وزارت نیرو قول بهره‌برداری از تصفیه‌خانه ارومیه را تا پایان شهریور ماه داده و تصفیه‌های تبریز نیز تا آذر ماه به پایان خواهد رسید.

تجریشی با اشاره به اینکه ۳۳ کیلومتر از ۳۶ کیلومتر پروژه زاب به پایان رسیده است اظهار کرد: این پروژه هم اکنون بالای ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان خرداد به ۹۰ درصد می‌رسد.

او بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مدتی پیشرفت فیزیکی پروژه زاب به تاخیر افتاد و پروژه در اسفند و فروردین تعطیل شد در حالی که اگر تعطیل نمی‌شد قسمت خروجی آن در خرداد ماه به پایان رسیده بود.

مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تمامی پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه تا آذر و دی ماه به پایان برسد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.