بسته خبرهای کمیته امداد استان

مرحله دوم کمک معیشتی به خانوار غیر تحت پوشش آسیب دیده از کرونا پرداخت شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سید مهدی حجازی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه دو کرمانشاه از پرداخت کمک معیشتی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار به ۱۶۰ خانوار نیازمند غیر تحت پوشش کمیته امداد در ادامه اجرای پویش همدلی مومنانه با مساعدت بنیاد مستضعفان خبر داد .

او گفت : این اداره با شناسائی خانوار نیازمند غیر تحت پوشش که از خدمات کمیته امداد بهره مند نمی‌باشند و صرفا" در جریان بیماری کرونا از لحاظ معیشتی آسیب دیده اند این نوع خدمت را در نظر گرفته است.

او افزود : رقم این کمک‌ها برای هر خانوار بین ۲۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد که به حساب شبای سرپرست خانوار‌ها واریز گردید.

توزیع ۱۶۲ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال ۱۶۲ هزار پرس غذای گرم و حدود ۶۵ هزار سبد معیشتی بین نیازمندان کرمانشاهی توزیع شده است، گفت : خیران نیک اندیش در پایان ماه مبارک رمضان با پرداخت ۹ میلیارد و ۸۳۱ میلیون تومان زکات فطره و کفارات با این ماه مبارک وداع کردند.

محسن رخصی با اشاره به اقدامات این نهاد در ماه مبارک رمضان سال جاری، گفت : این نهاد به منظور طبخ و تهیه غذای گرم برای نیازمندان براساس دستورالعمل‌های بهداشتی مبادرت به ایجاد و برپای ۴۹ آشپزخانه مهدوی در استان کرده است.

رخصی با بیان اینکه در این آشپزخانه‌ها ۱۶۲ هزار و ۷۴۱ پرس غذای گرم برای خانوار‌های نیازمند طبخ شده، افزود: این تعداد غذای گرم با کمک دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومانی نیکوکاران طبخ و توزیع شده است.

او ادامه داد: در این ماه مبارک با کمک ۱۳ میلیارد و ۵۵۲ میلیون تومانی خیران نیک اندیش حدود ۶۵ هزار سبد معیشتی حاوی اقلام غذای ضروری برای نیازمندان واقعی در استان تهیه شده است.

او به دیگر کمک‌های مردمی در این ماه اشاره کرد و گفت: در ماه رمضان امسال بیش از پنج میلیارد و ۵۸۳ میلیون تومان کمک مردمی دیگر جمع آوری شده که این کمک‌ها در سایر سرفصل‌های معیشتی ویژه ماه مبارک رمضان برای خانوار‌های نیازمند هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه به برنامه ویژه اکرام ایتام و فرزندان محسنین در ماه رمضان اشاره و افزود: در این ماه مبارک برای هزار و ۳۸۳ فرزند یتیم و محسنین در استان بیش از هزار و ۶۴۸ پدر معنوی و حامی جدید جذب شده است.

رخصی ادامه داد: این حامیان جدید کمک‌های خود را ماهانه به صورت مستقیم به حساب فرزندان معنوی تحت حمایت واریز می‌کنند.

محسن رخصی به میزان فطریه و کفارات پرداختی کرمانشاهیان اشاره و افزود: مردم نیک اندیش استان در عید سعید فطر امسال بیش از ۹ میلیارد و ۸۳۱ میلیون تومان فطریه و کفارات به صندوق‌های این نهاد واریز و یا از طریق درگاه‌های الکترونیکی پرداخت کردند.

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه با بیان اینکه از این میزان ۹ میلیارد و ۴۰۷ میلیون تومان فطریه و باقی کفارات بوده، ادامه داد: بخش قابل توجهی از فطریه و کفارات به صورت غیرحضوری و از طریق درگاه‌های الکترونیکی و اپلیکشن‌ها پرداخت شده است.

محسن رخصی با تاکید بر اینکه این نهاد شناسنامه نیازمندی خانوار‌های مددجو را در اختیار دارد، گفت: تمامی کمک‌های مردمی در اسرع وقت و بنا به نیت خیرخواهانه خیران نیک اندیش به دست نیازمندان واقعی می‌رسد.

توزیع ۸۵۰ عدد ماسک تولید بین مددجویان حمیل

جمشیدخدرویسی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) حمیل گفت: به‌همت خیرین سخاوتمند، تعداد ۸۵۰عدد ماسک تولید و بین مددجویان ساکن در روستا‌های حومه حمیل توزیع گردید.

خدرویسی گفت: تمام هزینه‌ها از تهیه پارچه تا تولید و توزیع ماسک‌ها توسط این خیر محترم تأمین شده است.

او با بیان این‌که این ماسک‌ها از پارچه‌های دولایه ساخته شده که قابلیت شست‌وشو و استفاده چندباره را دارند، گفت: این اقدام کاری خداپسندانه است و خیران در این شرایط حساس بار دیگر ثابت کردند که مستضعفان تنها نیستند.

او از تمامی مددجویان خواست کار‌های امدادی خود را از طریق سامانه E.emdad.ir پیگیر باشند و حدالامکان از مراجعه حضوری خودداری کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار