دانشگاه تبریز مجری طرح پاکسازی آلودگی نفتی در چهارمحال و بختیاری

دانشگاه تبریز آلودگی نفتی يكی از چشمه های كارستی استان چهارمحال و بختياری را مطالعه و پاكسازی می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،تعیین منشأ و گسترش آلودگی، پیش‌بینی حرکت توده آلودگی و نیز طراحی و اجرای عملیات پاکسازی در این منطقه از اهداف این طرح تحقیقاتی است که قرارداد اجرای آن بین معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز و مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در تهران منعقد شد.

عسگری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز بابیان اینکه این قرارداد یکی از بزرگترین قراردادهای پژوهشی دانشگاه تبریز است گفت : این طرح با مبلغ پایه ۵٠ میلیارد ریال (به‌اضافه تعدیل سالانه) در مدت سه سال اجرا خواهد شد.

سال‌هاست از آلودگی نفتی منطقه سرخون چهارمحال و بختیاری می‌گذرد و در طول این سال‌ها، با نشت نفت خام، منابع آب‌وخاک، معیشت، سلامت و فعالیت‌های اقتصادی مردم این منطقه براثر این حادثه نفتی دچار آلودگی شده است.

قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر خط انتقال نفت مارون به اصفهان، مردم منطقه سرخون شهرستان اردل این استان را با مشکلاتی روبرو کرده و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت بر آن داشته تا طرح بررسی آلودگی نفتی بر روی حوضه آبریز چشمه سرخون و نحوه رفع آلودگی را به متخصصان و اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز واگذار کند.

به گفته دکتر عسگری  تیم تحقیقاتی مجری این طرح در دانشگاه تبریز، پیش‌ازاین ١٨ پروژه تحقیقاتی در زمینه شناسایی و پاک‌سازی آلاینده‌های آب زیرزمینی در پالایشگاه‌های تبریز، اراک، کرمانشاه، بندرعباس و شیراز، پتروشیمی اراک، مجتمع مس سونگون و شرکت کاوه سودا مراغه اجرا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار