مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران:

پیگیر برخورد با عاملان آتش‌سوزی در بوستان‌ها هستیم/ افزایش گشت‌های موتوری در بوستان‌ها برای جلوگیری از آتش سوزی

مختاری درباره علل آتش سوزی بوستان ولایت و چیتگر، توضیحاتی داد.


محمدعلی مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به حادثه آتش سوزی در بوستان ولایت و چیتگر، اظهار کرد: با توجه به میزان بارش‌ها در ماه‌های گذشته شاهد رشد علف‌های بسیاری در بوستان ها، فضای سبز، دامنه کوه‌ها و ارتفاعات تهران بودیم.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران افزود: با گرم شدن هوا تمام علف‌های هرز خشک شدند که برای جلوگیری از بروز آتش سوزی‌های احتمالی شیوه نامه علف زنی به مناطق ۲۲ گانه پایتخت ابلاغ شد.

مختاری با تاکید بر حجم زیاد علف‌های هرز رشد کرده در فضای سبز و ارتفاعات پایتخت، گفت: حجم علف‌های هرز خشک شده موجب شده است که در کنار افزایش دما برخی از اشتباهات شهروندان نیز علت بروز آتش سوزی در بوستان‌ها و فضای سبز شهری باشد.

او ادامه داد: با توجه به خشک بودن علف‌های هرز ممکن است یک ته سیگار روشن که در بین علف‌های خشک شده رها می‌شود عامل بروز آتش سوزی گسترده شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها افزود: باید به این نکته نیز اشاره کنم که در برخی از موارد شیشه در کنار علف‌های هرز رها می‌شود و در ساعات میانی روز که شکل تابش خورشید عمود می‌شود همان شیشه نقش ذره بین را پیدا می‌کند و با تمرکز نور عامل بروز آتش سوزی می‌شود.

مختاری با اشاره به آتش سوزی شب گذشته در بوستان ولایت، گفت: در آتش سوزی شب گذشته بوستان ولایت شاهد آتش گرفتن علف‌های هرز رینگ میانی بوستان ولایت بودیم که دو فرد جوان در این رابطه دستگیر شدند.

او با اشاره به آتش سوزی امشب بوستان چیتگر، گفت: با گرم شدن هوا بسیاری از شهروندان ساعات پایانی شب را برای حضور در بوستان‌ها انتخاب می‌کنند که در کنار آن برای تدارک شام به روشن کردن آتش اقدام می‌کنند که همین آتش موجب بروز آتش سوزی می‌شود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران ادامه داد: تذکرات لازم به شهرداری منطقه ۲۲ به منظور افزایش گشت‌های موتوری در سطح بوستان چیتگر داده شده است و این موضوع به شکل جدی دنبال می‌شود.

مختاری در پاسخ به این سوال که برخی از اخبار حاکی از آن است که ارتفاعات کوهسار نیز دچار حریق شده است، گفت: آتش سوزی ارتفاعات کوهسار گستردگی نداشت و با استفاده از کپسول‌های اطفاء حریق دستی خاموش شد.

او در پاسخ به این سوال که آیا مدیریت شهری پیگیری و برخورد با عاملان آتش سوزی در بوستان‌های چیتگر و ولایت است، گفت: به طور حتم پیگیر انگیزه عاملان آتش سوزی در بوستان‌های چیتگر و ولایت هستیم و اگر در اقدام آن‌ها عمدی وجود داشته باشد با عاملان برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار