تاکید بر پرهیز از برگزاری اجتماعات

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: فرمانداران اطلاع رسانی در مناطق شلوغ و پر خطر و دارای رفت و آمد زیاد را به صورت محلی دنبال کنند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت : با توجه به شرایط پیش آمده و افزایش موارد ابتلا از فرمانداران می‌خواهیم اطلاع رسانی در مناطق شلوغ و پر خطر و دارای رفت و آمد زیاد باید به صورت محلی دنبال کنند و فقط به برنامه‌های صدا و سیما در این زمینه اکتفا ننمایند.

او گفت : اگر اجتماعات و رفت و آمد‌ها کم نشود این بیماری قابل کنترل نیست و وظیفه مردم و مسئولان این است که به پروتکل ها‌ی بهداشتی توجه کنند و آن‌ها را جدی بگیرند.

گویا افزود : افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند مانند بیماران قلبی عروقی، کلیوی، دیابت و. باید بیش از گذشته از خود در برابر این بیماری محافظت کنند و نکات بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

اعلام پیشگیری های جدی برای مقابله با کرونا

شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از همان ابتدای شیوع کرونا در استان کرمانشاه پیشگیری جدی گرفته شد و آموزش‌ها به صورت مداوم انجام شد.

او گفت : بیماریابی فعال در استان با تمام توان در استان و به ویژه جوانرود جدی‌تر از گذشته در حال انجام است.

شکیبا افزود : با افزایش امکانات تشخیصی و آزمایشگاهی لازم در استان تا هفته آینده انجام تست کرونا را مجدد افزایش خواهیم داد.

او افزود : بیماریابی افراد به تنهایی در کنترل بیماری موثر نیست و افراد شناسایی شده و مبتلا باید تا زمان بهبودی کامل در قرنطینه بمانند و نکات بهداشتی لازم برای عدم انتقال بیماری به دیگران را به طور جدی رعایت نمایند.

وضعیت کرونا جوانرود قرمز و نگران کننده است

یوسفی فرماندار جوانرود گفت : باوجود تمام زحماتی که در طول ۲ماه گذشته برای تعطیلی بازاریان، اماکن عمومی و مراسمات دینی و مذهبی، عزا و عروسی انجام گرفت متاسفانه وضعیت کرونایی این شهرستان قرمز و نگران کننده است و مردم باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او گفت : در صورت تشدید اوضاع مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتری همچون تعطیلی بازار، اماکن عمومی، بوستانها، دفاتر پیشخوان، کافی نت ها، آیین‌های عزا و عروسی و دیگر مراسم‌ها خواهیم شد.

یوسفی افزود : از مردم انتظار داریم که همچون ماه‌های گذشته برای مقابله با کرونا مسایل بهداشتی را با جدیت رعایت و به توصیه‌های ارایه شده توجه کنند.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است

حسینی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود گفت : آمار مبتلایان این شهرستان به ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است و بی توجهی‌های برخی از شهروندان در روز‌های اخیر و در زمان برداشتن محدودیت نسبت به خطر بالای بیماری کرونا برای سلامتی خود و سایر افراد جامعه نگران کننده است اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، متاسفانه وضعیت وخیم ترخواهد شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار