بیانیه مشترک نانسی پلوسی و چاک شومر؛

در شرایطی که آمریکا به وحدت نیاز دارد، ترامپ تفرقه‌افکنی می‌کند

رئیس مجلس نمایندگان و رئیس اقلیت دموکرات در سنای آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک از سیاست‌های دونالد ترامپ انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان و چاک شومر، رئیس اقلیت دموکرات در سنای آمریکا با صدور بیانیه‌ای مشترک، تاکید کردند مردم آمریکا علیه ظلم و وحشی‌گری اعتراض می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که کشور به وحدت نیاز دارد، دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) تفرقه افکنی می‌کند. در این شرایط دشوار، کشور به رهبری واقعی نیاز دارد. ترامپ به دامن زدن به فتنه، تعصب کور و خشونت ادامه می‌دهد. او بزدل، ضعیف و خطرناک است.

اظهارات ترامپ در روزهای اخیر با انتقادات بسیاری همراه شده و بسیاری او را به تهییج خشونت علیه معترضان و تهدید آنها متهم می‌کنند.

پلیس شهر مینیاپولیس هفته گذشته جورج فلوید، شهروند بی‌دفاع سیاه‌پوست را که مدعی بود «کلاهبرداری» کرده به شکل فجیعی خفه کرد و به قتل رساند. طبق ویدئویی که از قتل این تبعه سیاه‌پوست آمریکا منتشر شده، پلیس پس از توقف، او را به زمین می‌زند و در حالی که بر گردن او زانو زده است، دستانش را از پشت می‌بندد. در این لحظه فلوید فریاد می‌زند که نمی‌تواند نفس بکشد و التماس می‌کند که او را نکشند. اما بی‌توجهی پلیس به او و فشاری که به گردنش وارد می‌شود باعث خفگی این شهروند بی‌دفاع می‌شود.

با گذشت چند روز از قتل جورج فلوید به دست پلیس شهر مینیاپولیس، ایالت‌های مختلف این کشور صحنه تظاهرات به رفتار نژادپرستانه پلیس آمریکاست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
هی نانسی هی چاک: اگر به خاطر نمی آورید بروید تاریخ200ساله تشکیل آمریکا زمانیکه هجوم مهاجر اجدادتان رنگین پوستان آمریکا را که توسط کریستف کلمپ کشف شده بود بخوانید تاریخ در حال تکرار است چه در دوران تاریخی گذشته و چه تاریخ قرن2000 در سال 2020 تمام شیوه ها یکسان است فقط دیروز رنگین پوستان صاحبخانه را با مسلسل دستی و اتوماتیک و توپخانه و آویزان کردن از درختان و اعدام و زنده زنده سوزاندن در مقابل کلیساها که ساکنین اصلی قاره آمریکای شمالی و جنوبی بودند منقطع النسل کردید وبا کشتارهای دسته جمعی زنده ها را به طرف قطب شمال فراری دادید که با سازگاری با محیط اسکیموهای فعلی محسوب میشوند...............
اما امروز بدون غل و زنجیر و بدون برده داری با شیوه های نوین برده داری نامحسوس هنوز باقیمانده گان بومیان اصلی قاره آمریکا را در روز روشن کشتار و به قتل میرسانید چرا؟؟!! چون فقط و فقط نژادسفید پوست را برتر و ارباب میدانید و سیاهپوستی را قبول و مورد تائید دارید که دو رگه آمریکائی باشد و مطیع و رام و لال باشد و همسو با اربابان سفیدپوستش باشد مانند اوباما اما بشر امروز دیگر از خواب بیدار شده..........نظام سلطه جهانی که متشکل از ایالات متحده ومتحدان سنتی همراهش هستند همیشه با شعار عمران و آبادانی و اشغالگری با استعمارگری کشورهای فوق را مستعمره خود کرده اند و یا با کمک امپریالیسم جهانی آمریکا ونظام سرمایه داری ثروتهای روی زمین و زیر زمین ومعادن طلا و الماس کشورها را با تقسیم منافع و ائتلاف با همدیگر به تاراج برده اند حتی کشورهائی که بنام نظام سلطه برهبری و ائتلاف با آمریکا در جهان سیاست بین المللی معروف هستند به مردم خودشان نیز هیچ رحمی ندارند و تکرار تاریخ در عصر2000 و سال2020 بیداری ملتها در اروپا در غرب در آمریکای لاتین بوضوح دیده میشود: در آلمان از زمان هیتلر نازیسم و ژرمن ژرمن برتر است - در ایتالیا فاشیسم و مافیای دولتی -در فرانسه جلیقه زردها -کشورهای خاورمیانه بهارعربی و محورمقاومت -هم اکنون درآمریکا رنگین پوستان علیه نژادپرستی و........
آخرین اخبار