تاکید بر تامین تجهیزات برای مقابله با بحران

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر تامین تجهیزات و امکانات برای مقابله با بحران در این استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از کوه خائیز با ابراز نگرانی از حادثه آتش‌سوزی در خائیز گفت: به لطف خداوند و تلاش همه جانبه مسؤلان وگروه های مردمی با وجود کمبود امکانات و گرمی هوا آتش تا حد زیادی مهار شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشترک بودن منطقه محل وقوع حادثه افزود: سهل‌انگاری‌هایی که در استان همسایه وجود داشت منجر به آغاز آتش سوزی و گسترش و سرایت به حوزه کهگیلویه را در پی داشت.

او بیان کرد: طبق برخی شنیده‌ها کسانی متوجه آتش‌سوزی شده بودند اما با بی‌خیالی از آن گذشتد از دستگاه قضایی می‌خواهیم با چنین افرادی که در این امر سهل‌انگاری داشتند برخورد کند.

امام جمعه یاسوج گفت: نشر اکاذیب در فضای مجازی و صحنه‌سازی رسانه‌های غرب با انتشار برخی کلیپ‌های بی‌ربط به حادثه خائیز جنگ روانی بود و با هدف زیر سؤال بردن مدیریت بحران صورت گرفت.

او با بیان اینکه اگر امکانات و تجهیزات کافی وجود داشته باشد و در مواقع بروز حادثه به سرعت مدیریت شود بحران به وجود نمی‌آید اما متاسفانه گاهی دیده می‌شود انفعالی عمل می‌شود و بعد از ایجاد بحران برای مدیریت آن تلاش می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی تأمین امکانات و تجهیزات مقابله با چنین حوادثی را ضروری خواند و با اشاره به احتمال وقوع حوادث مشابه گفت: مهارت‌آموزی مهم است می‌بایست نیروی تخصصی در این مواقع وارد عمل شود.

او افزود: نیروهای پاره‌وقت برای پایش منطقه در فصل آتش‌سوزی بکار گرفته شود تا نقاط را زیر نظر داشته باشند و در صورت بروز حادثه به سرعت عملیات اطفای حریق آغاز شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.