مسابقات مجازی قرآن فرهنگیان و دانش‌آموزان کشور در مشهد برگزار می شود

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان کشور از تیر تا پایان شهریور ماه امسال به صورت مجازی در مشهد برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا مالک اشرفی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بخش پژوهشی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور و همچنین پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان کشور از تیرماه تا پایان شهریور ماه امسال به صورت مجازی در مشهد برگزار خواهد شد.
 
او افزود: در مرحله مقدماتی این مسابقه، آثار همه نفرات برتر استان‌ها از طریق قالب‌های اینترنتی تدارک دیده شده دریافت و مورد داوری قرار خواهد گرفت و افرادی که حد نصاب نمره لازم را کسب نمایند به مرحله نهایی این مسابقات راه خواهند یافت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده بر اثر شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری مسابقات به صورت حضوری، تمام فرآیند‌های دریافت و داوری آثار در هر دو مرحله مقدماتی و نهایی به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و داوری بخش نهایی مسابقات نیز به صورت ارتباط تصویری آنلاین برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید: آغاز ثبت‌نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان رضوی

مالک اشرفی بیان کرد: مسابقات فرهنگیان در رشته‌های قرائت تحقیق، حفظ ۱۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، نهج البلاغه و روش تدریس احکام و مسابقات بخش پژوهشی دانش‌آموزان در رشته‌های نهج البلاغه، احکام، انشای نماز، صحیفه سجادیه و تفسیر قرآن کریم برگزار خواهدشد.

او تصریح کرد: برگزاری محفل انس با قرآن به صورت مجازی، برگزاری زیارت مجازی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، برگزاری جشن و جنگ‌های شادی مجازی و همچنین ارسال بسته‌های متبرک حرم مطهر رضوی برای شرکت کنندگان از جمله فعالیت‌های فوق برنامه و جانبی این مسابقات است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: مراسم پایانی، اعلام نتایج و اسامی برگزیدگان این رویداد‌های قرآنی نیز به صورت مجازی و پخش زنده از طریق صدا و سیما با اجرای برنامه‌های متنوع برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار