ایست و بازرسی ثابت؛ نیاز خراسان شمالی برای مبارزه با قاچاق کالا

استان خراسان شمالی برای مبارزه با قاچاق کالا به ایست بازرسی ثابت نیاز دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حجت الاسلام جعفری رئیس کل دادگستری استان در سومین نشست اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با محوریت شناسایی دغدغه‌های سرمایه گذاران و واردات بی رویه کالا و قاچاق کالا و ارز گفت : علی رغم همه تلاش‌ها قاچاق کالا در استان بسیار زیاد است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز در این نشست با اشاره به نقش دلالان در افسارگسیختگی قیمت‌های بازار گفت: در حوزه‌های لوازم خانگی، آهن آلات، خوراک دام، اتومبیل و مواد اولیه خوراکی از جمله لبنیات، دلالان با خریداری و سپس تبانی فروشندگان، کالا‌ها را به قیمت‌های دلخواه وارد بازار می‌کنند.

محمدیاران افزود: باید این موارد احصا شود و به وزارت خانه اعلام شود تا هم در استان و هم در کشور از این ضرر‌ها جلوگیری شود.

او  با اشاره به اینکه در حوزه قاچاق کالا و ارز ایست بازرسی ثابتی در استان نداریم گفت: گلوگاه یا ایست بازرسی ثابت در ورودی‌های استان جانمایی شود تا از قاچاق کالا ارز جلوگیری شود.

در این نشست مسئولان دستگاه‌های اجرایی، به بیان مشکلات و طرح پیشنهاد‌هایی همچون سنگین کردن هزینه‌ها برای قاچاقچیان، انعکاس نکات مثبت تولیدات کارآفرینان از شبکه استانی برای تشویق آنان، درج شفاف قیمت‌ها و نظارت کافی سازمان حمایت از مصرف کنندگان، حمایت بانک‌های خصوصی در کنار بانک‌های دولتی از واحد‌های تولیدی کشاورزی، رفع کمبود نقدینگی واحد‌های تولیدی، جلوگیری از سو استفاده از بارنامه‌ها و مشخص شدن متولی گزارش انبار‌های غیرمجاز با توجه به دغدغه‌ی محرمانه ماندن آن، پرداختند.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.