ارائه خدمات درمانی در دانشکده‌های دندانپزشکی کشور

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی کشور گفت: ارائه خدمات آموزشی و درمانی در دانشکده‌های دندانپزشکی از ۱۷ خرداد با رعایت اصول بهداشتی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بهزاد هوشمند دبیر شورای آموزش دندانپزشکی کشور گفت: دستور العمل‌های بازگشایی مراکز آموزشی و درمانی دندانپزشکی در دبیرخانه این شورا تدوین و به تایید مقامات آموزشی وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

او افزود: یکی از دغدغه‌های جدی مردم در بخش درمانی، دریافت خدمات دندانپزشکی بصورت ایمن و بی خطر در شرایط مهار کروناست که امیداوریم دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با همکاری معاونت‌های غذا و دارو برای تامین تجهیزات لازم حفاظت شخصی برای اعضای هیات علمی، دانشجویان و کادر درمانی این دانشکده‌ها که محل مراجعه عمومی است، تمهیدات لازم را بعمل آورند.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی کشور ابراز داشت: از سرگیری خدمات دندانپزشکی در دانشکده‌های مذکور بصورت پلکانی خواهد بود و دانشجویان سال آخر تحصیل و دانشجویانی که در آستانه شرکت در آزمون پایان دوره تخصصی هستند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در خوابگاه‌ها و سالن‌های غذاخوری و سایر اماکن تجمع دانشکده ها، از هفدهم خرداد زندگی عادی تحصیلی خود را در کنار ارائه خدمات به بیماران آغاز می‌کنند.

دبیر کمیته دندانپزشکی ستاد کرونا کشور همچنین به مردم اطمینان خاطر داد بدلیل ضرورت‌های رعایت دوره‌ای سلامت دهان و دندان هیچ نگرانی برای مراجعه به مراکزخدمات دندانپزشکی دارای مجوز نداشته باشند و هنگام حضور حتما نکات بهداشتی ویژه شرایط کرونا را رعایت کرده و با مسئولان و کادر درمانی این مراکز همکاری کنند.

بهزاد هوشمند که برای اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت به سمنان سفر کرده بود مقدمات طرح تخصصی پایگاه‌های ارتقاء سلامت دهان و دندان در کشور را نیز تشریح کرد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی کشور  بیان کرد: هم اکنون تنها ۹ درصد خدمات دندانپزشکی در کشور بصورت دولتی ارائه می‌شود و به ظرفیت‌های ویژه بیش از ۹۰ درصدی بخش خصوصی در ارتقاء عمومی سلامت دهان و دندان توجه نشده است.

هوشمند تصریح کرد: در قالب این طرح جدید همه مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی دندانپزشکی در کشور نظیر دانشکده ها، مطب‌ها و درمانگاه‌های تخصصی بخش خصوصی و نیمه دولتی نیز با ایجاد یک شبکه یکپارچه هم تراز با طرح هر خانه یک پایگاه سلامت، طرح‌های پیشگیری و آموزشی را برای ارتقاء سلامت دهان و دندان را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.