راه اندازی سامانه‌ای برای حمایت از کارگران آسیب دیده از کرونا

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از تلاش برای کاهش سه درصدی نرخ بیکاری امسال استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن عزیزی امروز (۱۳ خرداد) در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کرمانشاه، با اشاره به هدف گذاری کاهش ۲.۵ درصدی نرخ بیکاری بر اساس سند اشتغال استان، گفت: با این وجود به دستور استاندار امسال هم مثل سال گذشته بدنبال کاهش سه درصدی نرخ بیکاری استان هستیم.

عزیزی با اشاره به کاهش ۳.۱ درصدی نرخ بیکاری استان در سال گذشته بر اساس اعلام مرکز آمار، گفت: ممکن است بعضی از خانواده‌هایی که مثلا هنوز یک یا دو جوان بیکار دارند به این آمار انتقاد داشته باشند، اما واقعیت این است که ملاک کاهش آمار بیکاری آمار‌های مرکز آمار است، نه وضعیت یک خانوار خاص.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه‌ای برای حمایت از کارگران آسیب دیده از کرونا، گفت: قرار شد این افراد در سامانه اینترنتی در قالب بیمه بیکاری ثبت نام کنند که در استان کرمانشاه ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر در اسفند ماه در این سامانه ثبت نام کرده بودند.

عزیزی با بیان اینکه حمایت‌ها تنها شامل حال افرادی می‌شود که قبلا سه درصد بیمه بیکاری را پرداخت کرده باشند، گفت: در نهایت ۷۹۹۸ نفر در اسفند ماه سال گذشته مشمول حمایت شدند که برای همه آن‌ها پیامکی مبنی بر اعلام شماره حساب برای واریز حمایت‌ها ارسال شد. در فروردین ماه هم برای حدود هفت هزار نفر در استان کرمانشاه پیامک ارسال شد.

عزیزی در ادامه با اشاره به فعال شدن سامانه کارا برای حمایت از کارفرمایان آسیب دیده از کرونا، گفت: این حمایت‌ها که شامل ۱۳ رسته شغلی می‌شد منوط به داشتن کد کارگاهی در سازمان تامین اجتماعی بوده که البته کارفرما‌ها برای دریافت تسهیلات نباید تعدیل نیرو داشته باشند.

او اضافه کرد: پرداخت تسهیلات برای کارفرمایان به ازای هر کارگر در رسته‌هایی که به اجبار دولت در کرونا تعطیل شده بود، مبلغ ۱۶ میلیون تومان و برای رسته‌هایی که تعطیلی آن‌ها اجباری نبود، به ازای هر کارگر ۱۲ میلیون تومان بوده که بازپرداخت این تسهیلات پس از تنفس سه ماهه از مهر ماه آغاز خواهد شد.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار