حمیدی: انتخاب مربی ایرانی بدون مشاور خارجی کار درستی نیست

کارشناس والیبال کشورمان گفت: اگر مربی ایرانی برای تیم ملی انتخاب می‌کنیم، باید مشاور خارجی هم در کنار او استخدام کنیم.

جمشید حمیدی کارشناس والیبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار داشت: کولاکوویچ از والیبال ایران استفاده کرد، اما ما استفاده‌ای از این انتخاب نکردیم. او از نظر اخلاقی خوب بود، اما همه دیدند که کولاکوویچ کاری برای والیبال ایران نکرد. استفاده از جوانان هم با فشار اهالی والیبال از سوی او در تیم ملی صورت گرفت.

کولاکوویچ را به عنوان یک مربی خوب قبول نداشتم

او ادامه داد: بهترین زمان برای کنار گذاشتن کولاکوویچ بود و حالا فرصت داریم درباره دیگر گزینه‌ها فکر کنیم. این تیم ملی، با داشتن ستاره‌های بزرگ، نیازمند بهترین کادر فنی است. تمام والیبال دوستان می‌دانند که وظیفه مربی کنار زمین، رهبری کردن است. هر مربی افراد زیادی را کنار خودش دارد و نظارت در تیم مهم است. کولاکوویچ این مهارت را نداشت و بیشتر همراه با موج حرکت می‌کرد. او را به عنوان یک مربی خوب قبول نداشتم.

استفاده از مربی ایرانی با حضور مشاور خارجی بهترین تصمیم است

حمیدی درمورد انتخاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال تصریح کرد: با داشتن چنین بازیکنانی که بسیاری از آن‌ها لژیونر هستند باید بهترین سرمربی دنیا را داشته باشیم. اما با توجه به این که تا یک سال آینده بازی نداریم و مشکل مالی هم داریم، استفاده از مربی و کادر ایرانی در کنار مشاور فنی خوب خارجی، بهترین تصمیم است. همین کاری که ژاپنی‌ها انجام می‌دهند. سرمربی ژاپن که یک فرد بومی است فقط نظارت می‌کند و ما هم به چنین سیستمی نیاز داریم. بازیکنان فعلی ایران با بهترین مربیان دنیا کار کردند و بنابراین تیم ما به یک مشاور فنی قوی در کنار مربی ایرانی نیاز دارد.

چرا امثال معروف و موسوی زمان ولاسکو در کادرش نکردند؟

کارشناس والیبال کشورمان گفت: بازیکنانی که از تیم ملی جدا می‌شوند، چنین مباحثی را مطرح می‌کنند و حالا سرپرست تیم باید درباره این مسائل شفاف سازی کند. سعید معروف می‌تواند به عنوان کاپیتان حرفی بزند، اما  در چندین موارد کار‌هایی انجام داده و مثلا هنگام تعویض چهره گرفته‌ای به خودش می‌گیرد. چرا امثال معروف و موسوی در زمان ولاسکو چنین کار‌هایی نکردند؟ این‌ها به ضعف مربی تیم ملی بر می‌گردد. به همین دلیل می‌گویم یک مشاور کنار تیم ملی باشد تا چنین چیز‌هایی صورت نگیرد.

زمان کواچ برخی از بازیکنان ساعت ۱۱ برای صرف صبحانه حاضر می‌شدند

وی بیان کرد: از سال ۲۰۱۴ با تیم ملی سفر نداشتم. تمایلی هم به این کار نداشتم، اما زمان کواچ مثلا ساعت ۷ صبح برای زمان صبحانه اعلام می‌شد، اما برخی از بازیکنان تازه ساعت ۱۱ برای صرف صبحانه حاضر می‌شدند. اعتقاد دارم اگر مربی بزرگی داشته باشیم، بازیکنان حساب می‌برند. ولاسکو سعید معروف را کنار زد و از امیر حسینی استفاده کرد. با همان امیر حسینی برای اولین بار قهرمان آسیا شدیم. معروف هم برگشت و یک آدم دیگری شد. این‌ها به شخصیت فدراسیون و سرمربی تیم ملی باز می‌گردد.

مربی ایرانی که بتواند بازیکنان را کنترل کند، نداریم

او درباره اینکه آیا مربی ایرانی می‌تواند شخصیتی داشته باشد که بازیکنان بزرگ تیم ملی را کنترل کند، تاکید کرد: سری که درد نمی‌کند را چرا دستمال ببندیم؟ مربی ایرانی که در شرایط فعلی بتواند بازیکنان ایرانی را کنترل کند، نداریم. مربی خوب داریم، اما مقتدر، نه! ۴ یا ۵ گزینه ایرانی داریم، اما حتما باید مشاور خارجی داشته باشیم. همه می‌دانند که دوست نداریم تیم ملی در صحنه بین المللی، کوچک شود. به فدراسیون هشدار می‌دهم که اجازه چنین کاری را ندهد.

انتخاب مربی ایرانی بدون مشاور خارجی  کار درستی نیست

حمیدی درخصوص گزینه‌های ایرانی تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: به نظر من ممکن است ولاسکو به ایران بیاید و در کنار او ایرانی‌ها می‌توانند گروه خوبی تشکیل بدهند. همه مربیان خوب دنیا در حال حاضر قرارداد دارند. تشخیص من این است که آندره‌ آناستازی گزینه بسیار خوبی است. به هر حال فدراسیون می‌گوید آناستازی پول زیادی درخواست کرده و اگر هم بخواهد بیاید، ۲ دستیار با خودش می‌آورد.

کارشناس والیبال ایران درباره اینکه گفته می‌شود، پیمان اکبری و بهروز عطایی گزینه‌های نهایی فدراسیون والیبال برای هدایت تیم ملی هستند، گفت: کار سختی خواهند داشت. عطایی مربی منظم و تحلیل گر خوبی است و پیمان هم سال‌ها کاپیتان تیم ملی بوده است.

پس از انتخاب مربی تیم ملی همه باید از او حمایت کنند

او درباه حساسیت ایجاد شده بابت انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: این گرایش‌ها همیشه وجود داشته است. اما مربیان ایرانی در یک برهه تاریخی قرار دارند و پس از انتخاب باید گرایش باشگاهی خود را کنار بگذارند. باید اعتماد جامعه والیبال جلب شود. رسانه‌ها هم باید نقش خودشان را به خوبی ایفا کنند و پس از رسیدن به انتخاب واحد، همه حمایت کنند. همان کاری که در زمان ولاسکو صورت گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار