پیش بینی برداشت ۲۰۰ هزار تن محصول جو از مزارع استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‎شود که امسال ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزار تن محصول جو از مزارع استان اردبیل برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برداشت محصول جو از مزارع دیم و آبی سه شهرستان بیله‌سوار، پارس آباد و اصلاندوز در شمال استان با استفاده از یک هزار و ۴۰۰ دستگاه کمباین آغاز شده است.

او با اشاره به اختصاص ۲۷ هزار هکتار از اراضی آبی و ۷۵ هزار هکتار از اراضی دیم این استان به کشت محصول جو افزود: برداشت محصول از مزارع آبی و دیم سایر مناطق استان نیز به تدریج تا یک ماه آینده انجام می‌شود.

شهریار اظهار کرد: پیش‌بینی می‎شود که امسال ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزار تن محصول جو از مزارع استان اردبیل برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از فراهم شدن مقدمات خرید تضمینی محصول برداشت شده جو در استان اردبیل خبر داد و افزود: برای این منظور شرکت خدمات و پشتیبانی امور دام آماده خرید تضمینی به نرخ رسمی ۱۶ هزار و ۳۰۰ ریال است.

او در ادامه گفت: با وجود پیش‌بینی خرید تضمینی، به علت نیاز استان به جو و فروش محصول برداشت شده با نرخ‌های بالاتر در بازار آزاد، کشاورزان رغبتی برای فروش محصول خود به نرخ تضمینی ندارند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار