رئیس سازمان امور مالیاتی مطرح کرد؛

بخشودگی ۹۰ درصدی جرائم با پرداخت مالیات تا پایان تیرماه

پارسا گفت:با پرداخت اصل بدهی مالیاتی تا پایان تیرماه،۹۰ درصد در بخش تولید و ۸۰ درصد در غیر‌تولید بخشودگی خواهیم داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی در حاشیه جلسه تودیع و معارفه مدیرکل امور مالیاتی لرستان در جمع خبرنگاران،اظهار کرد: فرار مالیاتی با هیچ توجیه و عذر و بهانه‌ای قابل پذیرش نیست و برای کاهش آن از ظرفیت تراکنش بانکی مودیان بانکی استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: همچنین بخشنامه‌ای برای مقابله با معاملات سوری و کاغذی تنظیم شده و همکاران ما به زودی همه افرادی که فرار مالیاتی داشته‌اند را در کشور شناسایی می‌کنند.

علی پارسا با بیان اینکه فرار مالیاتی کاری مجرمانه و غیرقانونی است، عنوان کرد: براساس برآورد‌هایی که صورت گرفته، رقم کل فرار مالیاتی کشور بین ۴۰ تا ۴۵ هزار میلیارد تومان است.

این مقام مسئول بیان کرد: سال ۹۸ با وجود همه تحریم‌های ظالمانه،شاهد توفیق بزرگی در حوزه نظام مالیاتی کشور بودیم به طوری‌که ۱۰۲ درصد کل درآمد‌های مصوب وصول شد.


بیشتر بخوانید: 

لزوم مشارکت بخش خصوصی در حوزه درمان لرستان

افزوده شدن ۲۰۰ هکتار به وسعت شهرک‌های صنتعی لرستان

پیش بینی ۲۳۸ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در لرستان



پارسا ادامه داد: مهم این است که این درآمد‌های مالیاتی با تکیه بر سیاست‌هایی تحت عنوان وصول با اصول انجام گرفته و با تمرکز بر بخش‌های که امکان وصول درآمد بیشتری بود و حداقل کردن فشار بر بخش تولید اتفاق افتاد.

رئیس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد: سال گذشته بخشودگی مالیاتی منظمی داشتیم امسال نیز تا پایان تیرماه فرصت دادیم که اگر اصل بدهی و جرایم پرداخت شود، ۹۰ درصد برای بخش تولید و ۸۰ درصد برای غیر تولید بخشودگی خواهیم داشت و این روند از ماه‌های بعد دو درصد کاهش پیدا می‌کند.

پارسا یادآور شد: امسال بخش هوشمندسازی نظام مالیاتی را به عنوان مهمترین اولویت دنبال می‌کنیم، همچینین الکترونیکی کردن مالیات نقل و انتقالات املاک مسکونی مورد توجه قرار می‌گیرد به گونه‌ای که نقل و انتقالات ملک مسکونی فقط در دفاتر ثبت،انجام می‌شود و نیازی به مراجعه به امور مالیاتی نیست.
انتهای پیام/ ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.