اعلام آماده باش برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌های آذربایجان شرقی

 مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از اعلام آماده باش برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌های استان در تعطیلات ۱۴ الی ۱۶ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، هنربر مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی از اعلام آماده باش برای پیشگیری از وقوع حریق در جنگل‌های استان در تعطیلات ۱۴ الی ۱۶ خرداد ماه خبر داد.

هنربر گفت: با توجه به احتمال روی آوردن مردم به جنگل‌ها به ویژه جنگل‎های ارسباران در طول سه روز تعطیلی و احتمال وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها، تمامی فرمانداران، نیرو‌های نظامی و انتظامی، نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی و تمامی تشکل‌ها در آماده باش کامل قرار دارند تا اطفاء حریق در زمان طلایی اتفاق بیفتد.

او گفت: برای پیشگیری از تکرار تجربه آتش سوزی سال گذشته در جنگل‌های ارسباران بر ضرورت افزایش گشت‌ها و دیده‌بان‌ها تاکید شده است، همچنین میراث فرهنگی نیز باید گردشگران را توجیه کند تا در صورت روشن کردن آتش، حتما آن را پس از استفاده و به هنگام ترک محل خاموش کرده و از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

او با اشاره به آخرین تصمیمات در زمینه اطفاء حریق احتمالی جنگل‌ها گفت: مقرر شده است تا مناطق حفاظت شده و حفاظت نشده تفکیک شوند، همچنین ۵۰۴ پلاک مناطق حفاظت شده توسط منابع طبیعی به محیط زیست واگذار شده است.

هنربر افزود: استاندار آذربایجان شرقی نیز دستور داد تا برای برنامه ریزی و جلوگیری از تکرار تجربه آتش سوزی سال گذشته جلسه کمیته صیانت از جنگل‌های استان توسط معاون عمرانی استاندار برگزار شود، این جلسه پنجم خرداد ماه سال جاری تشکیل شد.

او افزود: نیرو‌های نظامی و امدادی گزارشاتشان را در جلسه کمیته صیانت از جنگل‌ها ارائه دادند و مقرر شد که طی جلسه‌ای شش شهرستان درگیر منطقه ارسباران را به دو قسمت تقسیم کنیم، به دنبال این تصمیم، فرماندهی میدانی شهرستان‌ها را زیر نظر فرماندهی واحد فرمانداران شهرستان‌ها به دو اداره کل محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی واگذار شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: فرماندهی میدانی شهرستان‌های کلیبر، خداآفرین و هوراند و ۱۵ شهرستان دیگر به اداره کل منابع طبیعی و فرماندهی میدانی شهرستان‌های اهر، جلفا و ورزقان به اداره کل حفاظت محیط زیست استان داده شد تا به هنگام آتش سوزی احتمالی به کمک کلیه نیرو‌های امدادی، نظامی و انتظامی و عملیاتی وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار