هشدار محیط زیست مهاباد به آتش سوزی در مراتع

محیط زیست شهرستان مهاباد اطلاعیه‌ای در خصوص پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های شهرستان صادر کرد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد از افزایش تراکم گیاهی و دمای هوا اطلاعیه‌ای در خصوص پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های شهرستان صادر کرد و در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  گفت: از رها سازی مواد شیشه‌ای (نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی)، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری شود چرا که این اشیاء همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع گردیده و کانون‌های آتش در مناطق ایجاد می‌نمایند.

او اظهار کرد: در صورت استفاده از منقل و اجاق ذغالی و چوبی خاکستر‌های اضافی به محیط تخلیه نشود؛ چرا که موجب آتش سوزی علوفه و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها خواهد شد.

سخنور افزود: به هیچ وجه در داخل جنگل‌ها و مراتع آتش روشن نکرده و در مواقع ضروری از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده نموده و اجاق را با سنگ محصور کنید.

این مقام مسئول بیان کرد: پس از اتمام استفاده از آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کرده و هیچ گاه خاکستر‌های اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن کامل ( به وسیله آب یا مدفون نمودن با خاک ) رها نکنند و همچنین از پرت کردن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش سوزی جدا خودداری کنید.

او با اعلام اینکه از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع جدا خودداری کنید، تصریح کرد: از آتش و مشعل به عنوان منبع روشنایی در جنگل‌ها و مراتع بویژه در هنگام راهپیمایی‌های شبانه استفاده نکنید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهاباد یادآور شد: از بازی کودکان با آتش بویژه در مناطق جنگلی و مرتعی جلوگیری کنید و از حرکات نمایشی و تفریحی به وسیله آتش در مناطق جنگلی و مرتعی خودداری شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.