استقبال سازمان ملل از آغاز مذاکرات آتش بس در لیبی

سازمان ملل اعلام کرد نیروهای تحت فرماندهی خلیفه حفتر و دولت وفاق ملی پس از چند هفته با از سرگیری مذاکرات آتش بس موافقت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد اعلام کرد ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر و دولت وفاق ملی که قدرت را در طرابلس در اختیار دارد پس از چند هفته نبرد در حوالی پایتخت با از سرگیری مذاکرات آتش بس موافقت کردند.

نماینده سازمان ملل متحد در لیبی دوشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای در اینترنت پذیرش از سرگیری مذاکرات با عنوان ۵ بعلاوه ۵ را تبریک گفت. این مذاکرات شامل ۵ افسر ارشد از هر دو طرف خواهد بود.

نیروهای به اصطلاح ارتش ملی لیبی که شرق کشور را تحت سلطه دارند از آوریل سال ۲۰۱۹ به دنبال اشغال طرابلس هستند.

نیرو‌های وفادار به دولت وفاق ملی که مورد حمایت ترکیه هستند اخیرا شماری از نیرو‌های ارتش ملی را از مناطق اطراف پایتخت بیرون راندند، اما نیرو‌های حفتر تحت حمایت امارات عربی متحده، روسیه و مصر می‌گویند این مناطق را روز دوشنبه پس گرفتند.

دو آتش بس در سال جاری امضا شد، اما بی نتیجه ماند و اجرایی نشد. غسان سلامه، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی در ماه مارس استعفا کرد و شورای امنیت سازمان ملل متحد هنوز جانشینی برای او تعیین نکرده است.

مداخلات خارجی به وخامت اوضاع این کشور دامن می‌زند. آمریکا هفته گذشته مدعی شد ۱۴ جنگنده ارتش روسیه در یک پایگاه هوایی ارتش ملی لیبی در مرکز لیبی فرود آمدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار