حبیب زاده خبر داد؛

پروژه‌های عمرانی شهرداری در وضعیت بدی به سر می‌برند

عضو شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت ساخت ترمینال جدید شرق توضیحاتی داد.

افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طولانی شدن توقف عملیات عمرانی ساخت ترمینال جدید شرق گفت: در مورد ترمینال شرق هیچ کار اجرایی جدیدی انجام نشده است و در این چند ماه مسئولان فقط پیشنهاد ارائه داده اند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مهلتی یک ماهه برای تعیین تکلیف ترمینال شرق تعیین کرده بودیم، گفت: پروژه‌های عمرانی در وضعیت بدی به سر می‌برند و ما از عملکرد این حوزه رضایت نداریم.

پارسال سید آرش حسینی میلانی عضو شورای شهر تهران پس از بازدیدی که از وضعیت ترمینال جدید شرق انجام داد، با ارائه گزارشی در صحن علنی شورای شهر گفت: ترمینال جدید شرق تهران پناهگاه کبوتران شده است، در حالی که در سال ۹۷ مبلغ ۳۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه اختصاص یافته است.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران هم در شهریور سال ۹۷ اقدام به بازدید سرزده از این پروژه رها شده کرد که پس از بازید گفت: این پروژه حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

چند ماه بعد هم صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهردار تهران آب پاکی را به روی دست همه ریخت و گفت: از تمام مجموعه ترمینال شرق که قرار است ساخته شود، تنها ساختمان بلیت فروشی آن ۷۰ درصد ساخته شده است و سایر ساختمان‌های این پروژه چنین شرایطی ندارند.

افشین حبیب زاده در آبان ۹۸ با اشاره به اینکه برخی می‌گویند این ترمینال ۹۵ درصد و برخی دیگر هم می‌گویند ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این پیشرفت مربوط به تجهیزات ترمینال است، اما بخش ساختمانی آن تقریباً کامل شده است.

اما در بهمن ۹۸ حبیب زاده خبر از پیشنهاد شهرداری برای تغییر کاربری این پروژه داد که تا به امروز تعیین تکلیف نشده است.

او تصریح کرد: شهرداری پیشنهاد داده که این پروژه تبدیل به یک مجموعه فرهنگی و تفریحی شود.

حبیب‌زاده با اشاره به پیشنهادی که از طرف شورای شهر هم مطرح شد، اظهار کرد: ما پیشنهاد دادیم که در این پروژه تلفیقی از مجموعه فرهنگی و تفریحی با یک مجموعه حمل و نقلی ایجاد شود.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: قرار شده که در مورد هر دو پیشنهاد مطالعاتی انجام شود تا در جلسه بعدی تصمیم‌گیری نهایی شود.


بیشتر بخوانید:

ماجرای عجیب پروژه ترمینال شرق/ پسرفت ۲۵ درصدی جای پیشرفت

بخش ساختمانی ترمینال شرق تقریبا کامل است

تعیین کاربری ترمینال جدید شرق روی میز کمیسیون‌های شورای شهر/ بهره برداری در نیمه ۱۴۰۰


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار